Tesla kolejny raz w sądzie, żądanie zapłaty ponad 120 000$ dziennie za naruszanie norm czystości powietrza

Ameryka to kraj piękny, ale z drugiej strony, kraj w którym mogą cię pozwać do sądu z jakiegokolwiek powodu. Choć czystość powietrza jest ważna i ma wpływ na okoliczną ludność. Tesla jest więc w niezłych tarapatach
Fot. “Obraz użyty na podstawie licencji od Shutterstock.com”
Data publikacji: 2024-05-15 Fot. “Obraz użyty na podstawie licencji od Shutterstock.com”

MM

Data dodania: 2024-05-15

Organizacja non-profit wszczęła nowy pozew przeciwko Tesli w sprawie emisji, utrzymując, że lakiernia fabryczna tej firmy we Fremont w Kalifornii naraża pobliskich mieszkańców na działanie szkodliwych substancji zanieczyszczających środowisko.


Pozew złożony


Organizacja Environmental Democracy Project złożyła w poniedziałek pozew do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Północnego Okręgu Kalifornii, zarzucając Tesli naruszenie federalnej ustawy o czystym powietrzu od stycznia 2021 r. W pozwie organizacja zarzuca Tesli, że pozwoliła swojej lakierni na nadmierne wytwarzanie tlenków azotu, arsenu, kadmu i innych szkodliwych chemikaliów.

Ta organizacja non-profit domaga się nakazu nałożenia dalszych kar cywilnych na producenta aut w wysokości aż 121 275 dolarów za każdy dzień, w którym Tesla w dalszym ciągu będzie naruszać ustawę o czystym powietrzu.


Tesla już dużo zapłaciła a wydaje się, że to nie koniec


Tesla zgodziła się zapłacić karę w wysokości 1 miliona dolarów i zainstalować panele słoneczne na dachu, aby złagodzić naruszenia jakości powietrza.

Tesla rozstrzygnęła także odrębną sprawę z Agencją Ochrony Środowiska (EPA) w lutym 2022 r. w sprawie naruszeń ustawy o czystym powietrzu, zgadzając się zapłacić agencji grzywnę w wysokości 275 000 dolarów.
W lutym Tesla zgodziła się również zapłacić 1,5 miliona dolarów w ramach ugody z 25 hrabstwami w całej Kalifornii po tym, jak grupa złożyła pozwy przeciwko firmie za niewłaściwe oznakowanie odpadów niebezpiecznych, takich jak olej napędowy, materiały malarskie, oleje smarowe, płyny hamulcowe i kwasy ołowiowe.


Elon Musk krytykuje Reutersa


O większości tego typu incydentów informował jako pierwszy Reuters. W odpowiedzi Elon Musk na platformie X stwierdził, że to (Reuters) najgłupsza organizacja informacyjna na świecie. Powiedział też, że w ciągu ostatnich kilku lat gigant medialny stracił ponad 50% czytelników, bo aż o tyle spadł ruch na stronach Reutersa.


Musk musiał to sprawdzić, ale nie dziwi wcale fakt, że Reuters stracił czytelników. Coraz częściej można tam było znaleźć życzeniowe artykuły nie mające zbyt wiele wspólnego z prawdą. Tego typu zgadywanki, w tak wielkim koncernie z setkami tysięcy dziennikarzy na całym świecie jak widać nie sprawdzają się na dłuższą metę.

Jeśli chodzi o elektromobilność to trzeba wiedzieć o czym się pisze. Faktycznie podpierać się sprawdzonymi informacjami i pisać w sposób merytoryczny. Wtedy ludzie będą doceniać takie artykuły. 

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Tesla Model X P100D

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.1s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model X P100D

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla