NIO Day 2023 zapowiada nowego flagowca marki. Będzie naprawdę luksusowo!

Model ET7 jest naprawdę wypasionym EV, luksusowym, szybkim i cichym, no i wielkim. Jednak NIO nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa jeśli chodzi o flagowy luksus w swoim wydaniu.
Fot. Olaf Gedanitz  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-12-06 Fot. Olaf Gedanitz Shutterstock.com

MM

Data dodania: 2023-12-06

NIO Day 2023 zapowiada nowy flagowy model pojazdu elektrycznego – czy może to być ultra luksusowy ET9?


Obecnie dzieli nas niecałe trzy tygodnie od NIO Day 2023, corocznego wydarzenia organizowanego przez jednego z wiodących chińskich producentów samochodów elektrycznych, które zawsze kończy rok nowymi i ekscytującymi technologiami. 
Wiemy, że NIO zamierza zaprezentować podczas wydarzenia nowy flagowy model i krążą pogłoski, że będzie to topowy sedan tego producenta samochodów, prawdopodobnie nazwany ET9. Właśnie spędzam miły czas prezentując obecnego flagowca NIO, czyli ET7 w cyklu Tour de NIO, gdzie spółka Pro-EV pokazuje auta chińskiego producenta w całej Polsce. Wróćmy jednak do nowości, oto co wiemy.


NIO Day, czyli coroczna impreza w stylu Apple:


NIO Day to wydarzenie, na które ludzie czekają z niecierpliwością pod koniec każdego roku, ponieważ producent zawsze prezentuje nowe modele samochodów elektrycznych i powiązane z nimi technologie. 

Ze względu na pandemię Dzień NIO 2020 faktycznie odbył się w styczniu 2021 r., podczas którego producent samochodów  zaprezentował swojego flagowego sedana – ET7.
Dzień NIO 2021 odbył się zgodnie z planem a obejmował debiut sedana ET5, a także plany ekspansji na nowe rynki na całym świecie do 2025 r., w tym w USA. Plany dotyczące Ameryki Północnej ostatnio nieco się zachwiały, ale Dzień NIO nadal spełnia pokładane w nim oczekiwania.
Wydarzenie na rok 2022 obejmowało prezentację SUV-ów NIO ES8 i EC7, co rozszerzyło ofertę producenta do ośmiu dostępnych pojazdów elektrycznych. Jeszcze w tym miesiącu, podczas NIO Day 2023, wiemy, że rodzina pojazdów elektrycznych powiększy się o co najmniej jeden nowy model. Jednak NIO nie puszcza pary z ust na ten temat.


Dzień NIO 2023 przypada 23 grudnia, a to już niedługo...


Zgodnie z ogłoszeniem współzałożyciela i dyrektora generalnego Williama Li, Dzień NIO 2023 odbędzie się 23 grudnia w Centrum Sportów Olimpijskich Xi'an zlokalizowanym w prowincji Shaanxi w północno-zachodnich Chinach.
Li ujawnił również, że NIO zamierza zaprezentować podczas wydarzenia nowy flagowy model pojazdu elektrycznego, wywołując falę spekulacji na temat tego, czego może spodziewać się publiczność. Nazewnictwo modeli NIO składa się z litery i cyfry – im wyższa liczba, tym wyższy poziom pojazdu elektrycznego.
Obecna oferta firmy składa się z pięciu SUV-ów i trzech sedanów, z których najbardziej luksusowym jest wspomniany SUV ES8. Jednak od ponad roku krążą pogłoski, że NIO opracowuje ultra luksusowego sedana, który ma konkurować z takimi modelami jak Mercedes-Maybach Klasy S.
Model ET7 jest super wygodny i bardzo cichy, ma przy tym rewelacyjne przyspieszenie oraz napęd na obie osie. Jest jakby optymalny i kompletny. Dlatego nieco dziwi mnie chęć zrobienia jeszcze większego i jeszcze bardziej luksusowego auta, jeśli to faktycznie prawda.


Z raportu analityków Deutsche Banku wynika, że nowym produktem będzie super luksusowy sedan o nazwie ET9.

„Pod koniec grudnia podczas NIO Day, firma zaprezentuje swój nowy flagowy pojazd wyposażony w najnowsze technologie. 
Domyślamy się, że może to być ultra-wysokiej klasy sedan „ET9”, porównywalny z Maybachem.”
Podobno nowy luksus na kołach ma być wytwarzany w ograniczonej ilości i na zamówienie, czyli droga wyżej wspomnianego Maybacha. 


Niezależnie od tego, jaki to będzie model, William Li powiedział, że pojazd będzie wyposażony w najnowszą technologię firmy i „stanie się światowym punktem odniesienia w zakresie technologii inteligentnych pojazdów elektrycznych”.
Co do ceny, szacuje się że to flagowe i ociekające luksusem auto będzie się zaczynać od nieco ponad 141 000 dolarów. 


Jeśli tak się stanie to nowy chiński Maybach, będzie naprawdę tanim Maybachem, bo nazwijmy to oryginał zaczyna swoje ceny od około 285 000 dolarów. Będzie to więc prawdziwa okazja... za pół ceny.

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników NIO ET5 100 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 05.10.2023
NIO ET5 to bardzo ciekawe auto. Dobrze wykończone i wykonane. Okazuje się że Chińczycy odrobili pracę domową a wzorowanie się na Tesli przyniosło wyśmienity skutek. Mamy pakiety baterii 75 i 100 kWh, a szczególnie ten większy zapewni super zasięg jak na tą klasę samochodu elektrycznego. Mamy oczywiście do dyspozycji również asystenta jazdy w postaci śmiesznej Nomi, bez której osobiście nie wyobrażam sobie zakupu tego auta. Nomi to opcja, ale dla mnie obowiązkowa. Jedyny minus ET5 to zbyt mała moc ładowania DC. Jednak w najnowszym modelu ET5, czyli wersji Touring-kombi, znacznie poprawiono tą opcję i teraz moc ładowania DC wynosi 180 kW.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

NIO ET5 100 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.0s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
551 km
Wszystkie dane NIO ET5 100 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO