NIO EL7 – solidny gracz w segmencie luksusowych elektrycznych SUV-ów

W świecie elektrycznych SUV-ów, w którym chińskie marki starają się zyskać popularność w segmentach B-SUV czy C-SUV, NIO wraz z modelem EL7 staje do rywalizacji z luksusowymi producentami samochodów elektrycznych.
Fot.  Kittyfly  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-15 Fot. Kittyfly Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-15

Ten zaawansowany technologicznie elektro-SUV demonstruje, że chińska inżynieria jest w stanie rzucić wyzwanie nawet najbardziej ugruntowanym markom premium.


Napęd i osiągi NIO EL7


NIO EL7 to wcielenie siły i innowacji, z napędem na obie osie i dwoma silnikami elektrycznymi. Przedni silnik tego „elektryka” generuje 245 KM, a tylny 408 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm. Samochód od zera do setki przyspiesza w zaledwie 3,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 200 km/h.
EL7 oferuje dwie opcje baterii, aby zaspokoić różne potrzeby użytkowników: wersję 75 kWh, która zapewnia zasięg niecałych 400 km oraz mocniejszą wersję 100 kWh, pozwalającą na przejechanie około 500 km na jednym ładowaniu. 


Wymiary i funkcjonalność


Ten elektryczny SUV nie tylko imponuje osiągami, ale także funkcjonalnością. Długość NIO EL7 wynosi 4912 mm, szerokość 1987 mm, a wysokość 1720 mm. Dzięki temu wnętrze auta jest przestronne. Rozstaw osi 2960 mm i prześwit 158 mm gwarantują komfortową jazdę, a pojemność bagażnika 570 litrów, rozszerzalna do 1545 litrów po złożeniu tylnej kanapy, zapewnia dużą przestrzeń ładunkową.


Zarówno model NIO EL7 75 kWh, jak i wariant 100 kWh to opcje dla osób z bardzo zasobnym portfelem. Aby móc na co dzień cieszyć się z jazdy takim autem, trzeba wydać około pół miliona złotych. 


Konkurencja i rynkowe perspektywy


Choć NIO EL7 stawia czoła europejskim gigantom. Jego głównym rywalem na chińskim rynku pozostaje Voyah Free, z zasięgiem do 500 km. Pytanie o gotowość rynków na chińskie modele premium i ich porównywalną jakość z europejskimi rywalami pozostaje otwarte.
Jak pokazuje historia, ostatecznym sędzią i tak będzie rynek, który bezlitośnie zweryfikuje pozycję NIO EL7 w segmencie luksusowych elektrycznych SUV-ów.
NIO EL7 „prześwietlił” Daniel Grzyb. Zapraszamy do obejrzenia efektów jego pracy.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024
No cóż...Tankowanie benzyny, a także oleju ... 30.04.2024

NIO EL7 75 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.9s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
379 km
Wszystkie dane NIO EL7 75 kWh

NIO EL7 100 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.9s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
476 km
Wszystkie dane NIO EL7 100 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO