Firma NIO to ciekawa chińska marka. Jej model biznesowy oraz dystrybucyjny naśladuje ten znany nam z Tesli. Jednak Chińczycy zaczerpnęli od amerykanów i Muska tylko część pomysłów i rozwiązań...

NIO wyróżnia się na tle innych producentów aut EV. Dlaczego? Otóż, oferuje ona zakup, lub najem akumulatorów do swoich aut. Poza tym montuje stacje wymiany tychże baterii, w taki sposób, że po dosłownie 5 minutach można jechać dalej z w pełni naładowaną baterią. Tak więc jeśli zdecydujemy się na leasing naszej baterii, tak naprawdę leasingujemy nie jedną ale wiele zestawów. Płacimy więc miesięczną opłatę i kiedy potrzebujemy po prostu wymieniamy baterię na kolejną, naładowaną jadąc dalej. Ot, cała tajemnica.

Baterię możemy oczywiście nabyć płacąc za nią prawie 9000 dolarów, przy zakupie auta, które kosztuje osobno. Dla Modelu sprzedawanego przez firmę w Norwegii, a chodzi o ES8, sporych rozmiarów SUV, cena samego auta to równowartość 52 000 dolarów. Możemy jednak jeśli chcemy, baterię wynająć. Najem miesięczny to koszt około 135 dolarów. Mamy wtedy możliwość jeździć i wymieniać swoje baterie na stacjach wymiany (w Norwegii jest ich zaledwie dwie, przynajmniej na razie).

W komunikacie firmy możemy przeczytać:

Prawie wszyscy nabywcy w Norwegii i ponad połowa w Chinach wybrali leasing akumulatorów, powiedział Shen Fei, wiceprezes Nio ds. zarządzania energią. Nio sprzedaje ES8 w Norwegii bez baterii za równowartość nieco ponad 52 000 $. Kupujący mogą zapłacić nieco ponad 8700 USD za zestaw akumulatorów o pojemności 75 kWh. Prawie wszyscy zdecydowali się płacić miesięczną opłatę abonamentową w wysokości 135 USD, powiedział Nio.

NIO ES8, sporych rozmiarów elektryk, prosto z Chin...

Niedługo w Europie pojawią się kolejne modele tego producenta takie jak ET7 i ET5. W Polsce możemy je już zamawiać a dystrybucją zajmuje się spółka PRO-EV. Firma ta zajmuje się wszystkim, nazwijmy to od A do Z. Na ich stronie internetowej można znaleźć informacje o tym jak wygląda nie tylko zakup Nio, ale również kwestia gwarancji, tak przecież ważna dla nabywców. Główne informacje znalezione na stronie importera marki Nio znajdują się poniżej:

Gwarancja na pojazdy NIO

⚡ Podstawowa gwarancja dla modelu ET5 wynosi 3 lata lub 100.000km

⚡ Podstawowa gwarancja dla modelu ET7, EL7 wynosi 5 lat lub 150.000km

⚡ Bateria objęta jest gwarancją producenta w okresie  8 lat lub 160.000km

⚡ Karoseria objęta jest gwarancją producenta w okresie 10 lat bez limitu kilometrów.

Serwis pojazdów NIO

⚡ W chwili obecnej PRO EV obsługuje serwis pojazdów NIO w systemie DOOR TO DOOR

⚡ Samochody naprawiane są w autoryzowanej stacji napraw na terenie Niemiec

⚡ Na czas naprawy Państwa samochodu gwarantujemy zastępcze auto elektryczne

Zamówienie pojazdu NIO

⚡ Skontaktuj się z nami pod adresem: kamil@pro-ev.pl lub tel. 721 451 721

⚡ Wspólnie skonfigurujemy auto dla Ciebie, odpowiemy na wszystkie pytania

⚡ Gotową konfigurację przeniesiemy do umowy zamówienia

⚡ Ustalimy formę finansowania: leasing/najem/kredyt/gotówka

⚡ Zorganizujemy wydanie pojazdu w Szczecinie.

Wygląda to naprawdę profesjonalnie. Jeśli auto nam "nawali" zostanie ono od nas odebrane i przetransportowane do serwisu Nio w Niemczech. Jednak nie zostaniemy na lodzie. PRO-EV, zapewnia nam auto zastępcze, na dodatek elektryczne, nie jak w przypadku innych producentów "sadzomiota" którego przyjdzie nam tankować na stacji paliw. Coż, wygląda na to że najwyższe światowe standardy obsługi zagościły w kraju nad Wisłą. To cieszy, bo jeśli wydajemy na auto kilkaset tysięcy złotych, oczekujemy obsługi na najwyższym poziomie. To nie używka za 20 000 złotych, a elektryczna nowość wykonana w najnowszej technologii. Tak więc wiadome jest, że Pan Czesio z osiedlowego warsztatu nie poradzi sobie z naprawą takiego auta. Tu potrzebny jest serwis w pełni profesjonalny. Taki jednak znajduje się u naszych zachodnich sąsiadów, a usługa "od drzwi do drzwi" daje nam pełny komfort i spokój psychiczny. Nie musimy sami nigdzie się ruszać. Zakładam jednak że Nio aż tak bardzo psuć się nie będą, i nie będzie potrzeby korzystania, przynajmniej zbyt często z serwisu.

Dla zainteresowanych zakupem i cenami zostawiam link do strony importera: https://pro-ev.pl/cars

W następnym tekście przybliżę nieco Model ET7, choć właściwie nie ja a nasz dobry elektromobilny znajomy czyli niezawodny Bjorn Nyland.