-
FankaEko
Ekologia aut EVTo jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.
NIO ET7 przejechało 1044 km na jednym ładowaniu!
Słyszałem o tej baterii ale moje szacunki, co do zasięgu na niej były dużo, dużo niższe.
Jak widać Chińczycy mocno pracują nad tym aby pchać do przodu rozwój elektryków.
William Li, współzałożyciel i dyrektor generalny Nio, osobiście przetestował nowy akumulator (SSB) o pojemności 150 kWh. Jadąc dużym sedanem (ponad 5 metrów długości) Nio ET7, Li i jego pilot osiągnęli zasięg 1044 km (650 mil) przy końcowym poziomie naładowania akumulatora wynoszącym 3%.
Najprawdopodobniej zapewniłoby to dodatkowy zasięg około 30 km.
14-godzinna podróż była transmitowana na żywo w Internecie i rozpoczęła się w niedzielę rano o 6:30 w stacji wymiany akumulatorów (PSS) w Szanghaju. Drugim pilotem Li był Shen Fei, dyrektor Nio Power. Podczas podróży William ujawnił, że akumulator o pojemności 150 kWh został już przetestowany na trasie między Kunming a Beihai, ustanawiając tym samym rekord masowo produkowanych pojazdów elektrycznych przejeżdżających 1145 kilometrów (711 mil).
Jak przebiegał test?
Przez 92% czasu (957 km/595 mil) ET7 jechał w ramach autonomicznego systemu jazdy Nio Navigate-on-Pilot+ (NOP+). Maksymalna prędkość została ograniczona do 90 km/h (56 mil/h), a zużycie energii wyniosło 13,2 kWh/100 km. Średnia prędkość na trasie wyniosła 83,9 km/h. Czas podróży bez przystanków i przerw wyniósł 12,4 godziny, łącznie 14 godzin.
Pekiński producent akumulatorów WeLion New Energy Technology opracował akumulator SSB o pojemności 150 kWh. Ogłoszono to trzy lata temu podczas Nio Day 2020 (odbywającego się w styczniu 2021 r.), kiedy to zaprezentowano pierwszy sedan Nio – ET7.
Pojedyncze ogniwo ma gęstość energii 360 Wh/kg, natomiast cały pakiet ma gęstość 260 Wh/kg. Nio twierdzi, że bateria ma super wydajne chłodzenie, ponieważ nowe chłodzenie jest sześciokrotnie bardziej wydajne niż w przypadku zwykłych baterii.
Nio oferuje obecnie do swoich pojazdów opcje akumulatorów NMC o pojemności 75 kWh i 100 kWh, które są wyposażone w standardowe ciekłe elektrolity. Chociaż pojemność nowego SSB jest znacznie większa, ma dokładnie takie same wymiary jak pozostałe dwa mniejsze pakiety. Nio ogłosiło również, że pojazdy oparte na platformach NT1 i NT2 są testowane i certyfikowane pod kątem korzystania z nowego akumulatora.
Cały pakiet 150 kWh waży 575 kg, tylko o 20 kg więcej niż obecny pakiet 100 kWh, który waży 555 kg. Wymiary to 2062/1539/186 mm (długość/szerokość/wysokość), takie same jak w przypadku innych akumulatorów Nio.
Teoretycznie William Li mógłby wymienić akumulator w przypadku wyczerpania się mocy i uzyskać kolejne 1000 km zasięgu w trzy do pięciu minut.
Nowa bateria o gigantycznym rozmiarze 150 kWh, jednak rozmiarowo odpowiada znanym nam dziś 100 kWh bateriom Nio.
Źródło Zdjęcia;
twitter.compablo9948967714
Jednak po 14-godzinnej podróży Li najprawdopodobniej nie mógł się doczekać odpoczynku, a nie natychmiastowego powrotu do Szanghaju.
„William, lepiej przygotuj bardzo dużą filiżankę kawy, ponieważ będzie to najdłuższa w historii transmisja na żywo o zasięgu elektrycznym” – napisał założyciel i dyrektor generalny Xpeng, He Xiaopneg, w tej sieci społecznościowej.
Temperatura podczas testu wynosiła od -2°C do 12°C (28–54°F). Najzimniej było na początku testu, gdyż w Szanghaju był wczesny poranek. Średnia temperatura w kabinie wynosiła 20 ° C (68 ° F). Ładunek samochodu wynosił około 190 kg (dwie osoby dorosłe). Różnica wysokości pomiędzy punktem początkowym i końcowym wynosiła około 5 metrów. Wysokość początkowa wynosiła 18 m, a końcowa 23 m. Maksymalna wysokość podczas wyprawy wyniosła 316 metrów. Podróż rozpoczęła się w Szanghaju, a zakończyła w pobliżu Xiamen w obszarze obsługi Longjudong.
Nie musisz kupować na własność dużego akumulatora, zabierz go tylko na wakacje.
W Chinach można kupić samochód Nio bez akumulatora. Subskrybujesz usługę BaaS (Bateria jako usługa) i płacisz miesięczną opłatę abonamentową. Bateria pozostaje w bilansie Nio. W takim przypadku możesz na żądanie zaktualizować baterię. Jeśli subskrybujesz akumulator o pojemności 75 kWh, możesz go uaktualnić do akumulatora o pojemności 100 kWh za 50 juanów (7 USD) dziennie lub 880 juanów (123 USD) miesięcznie. Dzięki temu 150 kWh będzie doskonałą opcją na krótką modernizację w przypadku długiej podróży, zamiast być „codziennym wydatkiem”.
Nio zorganizuje Nio Day 2023 23 grudnia w Xi'an, podczas którego zaprezentuje nowy ultraluksusowy sedan ET9 przypominający Mercedesa-Maybacha, który najprawdopodobniej będzie wyposażony w nową baterię jako opcję podstawową.
Według Nio masowa produkcja nowego akumulatora rozpocznie się w kwietniu przyszłego roku.
To bardzo dobry pomysł, na co dzień używać baterii 100 kWh a na wakacyjne wyjazdy wziąć coś większego, czyli baterię w rozmiarze XXL, która pozwoli bez większego stresu pokonywać naprawdę duże odległości.
Komentarze (3)
Toyota zapowiada ten dystans dopiero za kilka lat. Sytuacja jest taka, że wówczas Toyoty już może nie być.
"akumulator o mocy 150 kWh" nie moc a pojemność, podstawy fizyki się kłaniają
dzięki, poprawione!