NIO ET7 przejechało 1044 km na jednym ładowaniu!

Ponad 1000 km w realnej jeździe po drogach i autostradach Chin. Nio przetestowało swój nowy rodzaj baterii w rozmiarze XXL.
Fot. httpstwitter.comNIO_Fuzhou
Data publikacji: 2023-12-18 Fot. httpstwitter.comNIO_Fuzhou
dzięki, poprawione! 18.12.2023

MM

Data dodania: 2023-12-18

Słyszałem o tej baterii ale moje szacunki, co do zasięgu na niej były dużo, dużo niższe. 


Jak widać Chińczycy mocno pracują nad tym aby pchać do przodu rozwój elektryków.

William Li, współzałożyciel i dyrektor generalny Nio, osobiście przetestował nowy akumulator  (SSB) o pojemności 150 kWh. Jadąc dużym sedanem (ponad 5 metrów długości) Nio ET7, Li i jego pilot osiągnęli zasięg 1044 km (650 mil) przy końcowym poziomie naładowania akumulatora wynoszącym 3%.

Najprawdopodobniej zapewniłoby to dodatkowy zasięg około 30 km.
14-godzinna podróż była transmitowana na żywo w Internecie i rozpoczęła się w niedzielę rano o 6:30 w stacji wymiany akumulatorów (PSS) w Szanghaju. Drugim pilotem Li był Shen Fei, dyrektor Nio Power. Podczas podróży William ujawnił, że akumulator o pojemności 150 kWh został już przetestowany na trasie między Kunming a Beihai, ustanawiając tym samym rekord masowo produkowanych pojazdów elektrycznych przejeżdżających 1145 kilometrów (711 mil).


Jak przebiegał test?


Przez 92% czasu (957 km/595 mil) ET7 jechał w ramach autonomicznego systemu jazdy Nio Navigate-on-Pilot+ (NOP+). Maksymalna prędkość została ograniczona do 90 km/h (56 mil/h), a zużycie energii wyniosło 13,2 kWh/100 km. Średnia prędkość na trasie wyniosła 83,9 km/h. Czas podróży bez przystanków i przerw wyniósł 12,4 godziny, łącznie 14 godzin.

Pekiński producent akumulatorów WeLion New Energy Technology opracował akumulator SSB o pojemności 150 kWh. Ogłoszono to trzy lata temu podczas Nio Day 2020 (odbywającego się w styczniu 2021 r.), kiedy to zaprezentowano pierwszy sedan Nio – ET7.
Pojedyncze ogniwo ma gęstość energii 360 Wh/kg, natomiast cały pakiet ma gęstość 260 Wh/kg. Nio twierdzi, że bateria ma super wydajne chłodzenie, ponieważ nowe chłodzenie jest sześciokrotnie bardziej wydajne niż w przypadku zwykłych baterii.


Nio oferuje obecnie do swoich pojazdów opcje akumulatorów NMC o pojemności 75 kWh i 100 kWh, które są wyposażone w standardowe ciekłe elektrolity. Chociaż pojemność nowego SSB jest znacznie większa, ma dokładnie takie same wymiary jak pozostałe dwa mniejsze pakiety. Nio ogłosiło również, że pojazdy oparte na platformach NT1 i NT2 są testowane i certyfikowane pod kątem korzystania z nowego akumulatora.
Cały pakiet 150 kWh waży 575 kg, tylko o 20 kg więcej niż obecny pakiet 100 kWh, który waży 555 kg. Wymiary to 2062/1539/186 mm (długość/szerokość/wysokość), takie same jak w przypadku innych akumulatorów Nio.

Teoretycznie William Li mógłby wymienić akumulator w przypadku wyczerpania się mocy i uzyskać kolejne 1000 km zasięgu w trzy do pięciu minut.


Nowa bateria o gigantycznym rozmiarze 150 kWh, jednak rozmiarowo odpowiada znanym nam dziś 100 kWh bateriom Nio.

Źródło Zdjęcia;

twitter.compablo9948967714


Jednak po 14-godzinnej podróży Li najprawdopodobniej nie mógł się doczekać odpoczynku, a nie natychmiastowego powrotu do Szanghaju.
„William, lepiej przygotuj bardzo dużą filiżankę kawy, ponieważ będzie to najdłuższa w historii transmisja na żywo o zasięgu elektrycznym” – napisał założyciel i dyrektor generalny Xpeng, He Xiaopneg, w tej sieci społecznościowej.


Temperatura podczas testu wynosiła od -2°C do 12°C (28–54°F). Najzimniej było na początku testu, gdyż w Szanghaju był wczesny poranek. Średnia temperatura w kabinie wynosiła 20 ° C (68 ° F). Ładunek samochodu wynosił około 190 kg (dwie osoby dorosłe). Różnica wysokości pomiędzy punktem początkowym i końcowym wynosiła około 5 metrów. Wysokość początkowa wynosiła 18 m, a końcowa 23 m. Maksymalna wysokość podczas wyprawy wyniosła 316 metrów. Podróż rozpoczęła się w Szanghaju, a zakończyła w pobliżu Xiamen w obszarze obsługi Longjudong.


Nie musisz kupować na własność dużego akumulatora, zabierz go tylko na wakacje.


W Chinach można kupić samochód Nio bez akumulatora. Subskrybujesz usługę BaaS (Bateria jako usługa) i płacisz miesięczną opłatę abonamentową. Bateria pozostaje w bilansie Nio. W takim przypadku możesz na żądanie zaktualizować baterię. Jeśli subskrybujesz akumulator o pojemności 75 kWh, możesz go uaktualnić do akumulatora o pojemności 100 kWh za 50 juanów (7 USD) dziennie lub 880 juanów (123 USD) miesięcznie. Dzięki temu 150 kWh będzie doskonałą opcją na krótką modernizację w przypadku długiej podróży, zamiast być „codziennym wydatkiem”.
Nio zorganizuje Nio Day 2023 23 grudnia w Xi'an, podczas którego zaprezentuje nowy ultraluksusowy sedan ET9 przypominający Mercedesa-Maybacha, który najprawdopodobniej będzie wyposażony w nową baterię jako opcję podstawową.


Według Nio masowa produkcja nowego akumulatora rozpocznie się w kwietniu przyszłego roku.

To bardzo dobry pomysł, na co dzień używać baterii 100 kWh a na wakacyjne wyjazdy wziąć coś większego, czyli baterię w rozmiarze XXL, która pozwoli bez większego stresu pokonywać naprawdę duże odległości.

Komentarze (3)

0/10
  • artur
    odpowiedz

    Toyota zapowiada ten dystans dopiero za kilka lat. Sytuacja jest taka, że wówczas Toyoty już może nie być.

  • MPM
    odpowiedz

    "akumulator o mocy 150 kWh" nie moc a pojemność, podstawy fizyki się kłaniają

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

NIO ET7

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane NIO ET7

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO