-
FankaEko
Ekologia aut EVTo jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.
Nio i CATL zawiązały partnerstwo na rzecz nowej generacji akumulatorów o długiej żywotności
Nowatorskie akumulatory mają wytrzymywać dłużej i być kompatybilne z technologią wymiany akumulatorów Nio.
Dążenie do perfekcji
Podczas ceremonii podpisania umowy, na której byli obecni także Alan Zeng, starszy wiceprezes Nio, oraz Wei Zhu, prezes wykonawczy jednostki biznesowej CATL ds. samochodów osobowych, zarysowano ambitny plan. O ile dotychczas Nio udało się osiągnąć utrzymanie 80% pojemności swoich akumulatorów przez 12 lat, to teraz celuje znacznie wyżej. Współpraca z CATL ma zaowocować opracowaniem akumulatorów, które przedefiniują obecne standardy.
Zakres tego przedsięwzięcia jest ogromny, biorąc pod uwagę, że w Chinach akumulatory do pojazdów elektrycznych zazwyczaj są objęte ośmioletnią gwarancją. Prognozuje się, że w latach 2025–2032 prawie 20 milionów pojazdów elektrycznych będzie potrzebować wymiany akumulatorów. Poprzez wydłużenie żywotności akumulatorów Nio i CATL mogą znacznie wpłynąć na rynek, zwiększając wartość rezydualną pojazdów i zmniejszając potrzebę częstych wymian.
Wspólna wizja
Osią tego partnerstwa jest, oprócz rozwoju technologii, zaangażowanie obu firm w długoterminową współpracę. „Będziemy wspólnie prowadzić dyskusje, dokonywać przełomów technologicznych i innowacji oraz promować zastosowania produktów” – ogłoszono w oficjalnym komunikacie prasowym. CATL planuje opracować systemy akumulatorów o dłuższej żywotności specjalnie dla nadchodzących modeli Nio.
Końcowym celem tego partnerstwa jest zapewnienie użytkownikom pojazdów elektrycznych możliwości korzystania z wysokiej jakości usług wymiany akumulatorów bez obawy o wysokie koszty lub spadek wartości pojazdu z powodu zużycia akumulatora. Poprzez skupienie się na akumulatorach o długiej żywotności Nio i CATL aspirują do ustanowienia nowego standardu w branży, który będzie służyć zarówno producentom, jak i kierowcom, co wytworzy nowe możliwości dla zrównoważonego rozwoju mobilności elektrycznej.
Komentarze