Tour de NIO impreza zupełnie wyjątkowa.

Objazdowa wersja salonu samochodowego marki NIO to ciekawa metoda prezentacji nieznanych modeli tego egzotycznego producenta w naszym kraju.
Tour de NIO impreza zupełnie wyjątkowa. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2023-12-08

MM

Data dodania: 2023-12-08

Tour de NIO impreza zupełnie wyjątkowa.


Tour de NIO, to coś co rzadko się zdarza u nas w kraju. Nie wiem dlaczego? Może z lenistwa ludzi, może z polityki firm? Trudno odpowiedzieć na to pytanie.


Jeśli jednak za całą sprawę odpowiedzialni są ludzie mający hopla na punkcie elektromobilności, oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa, sprawy przybierają zupełnie inny obrót.


Spółka Pro-EV, która jest prywatnym importerem chińskiej marki NIO w naszym kraju, postanowiła zrobić coś wyjątkowego, patrząc na jej rozmiar i porównując ją do takich firm jak Audi, Volkswagen czy inni tuzowie rynku motoryzacyjnego.


Jak działa Tour de NIO?


Otóż szefowie firmy, Kamil Pyclik, oraz Marcin Krysiński postanowili, że zrobią w wielu miastach Polski prezentacje marki NIO. Krótko mówiąc pojadą sami, wezmą auta, wynajmą miejsce i ustawią auta tak, aby zainteresowani klienci mogli przyjść, obejrzeć, wsiąść, podotykać i zadać milion pytań, czego sam doświadczyłem przez ostatnie dwa dni biorąc udział w tym ogólnopolskim szaleństwie made in Pro-EV.


Wiele miast, setki odwiedzających i godziny rozmów na temat aut marki NIO. Ten chiński producent robi naprawdę niesamowite elektryki. Ładne, ciche, komfortowe i to bardzo, szybkie jak diabli, a to wszystko można było obejrzeć i poczuć na własnej osobie, odwiedzając spotkania Tour de NIO w całej Polsce.


Fanów motoryzacji nic nie zniechęci:


Nieważna była nawet pogoda, bo ostatnie dwa spotkania w Lublinie i Rzeszowie do łatwych nie należały, z jednej strony środek zimy, opady, lekki wiatr no i temperatura, która raczej zachęcała do siedzenia w domu czy firmie, a nie stania i oglądania samochodów na zewnątrz. W nogi zimno, w ręce zimno, jednak to nie odstraszyło osób, które chciały zapoznać się z nową na naszym rynku marką.


NIO to marka nowa na rynku europejskim, tak więc zainteresowanie jest duże, bo przyznać trzeba, że auta są nietuzinkowe i mają bardzo ciekawy dizajn.


Jakie wrażenie zrobił na mnie flagowy ET7?


Udało mi się pojeździć flagowcem ET7 i muszę przyznać, że auto robi duże wrażenie. Wygoda niczym w największych BMW czy Mercedesach. Pneumatyczne zawieszenie, sprawujące się naprawdę dobrze. Bardzo dobre wyciszenie kabiny, aż za dobre, bo przy dłuższych dystansach sen morzy:)


Asystentka podróży, czyli NOMI spełniająca nasze prośby praktycznie na każdy temat związany z autem i nie tylko. Może nam pomóc na przykład w:


Odmrożeniu  auta, kiedy ją o to poprosimy.

Włączeniu masażu fotela, zmianie jego programu.

Włączeniu ogrzewania foteli oraz lusterek zewnętrznych.

Puszczeniu muzyki, na przykład z naszego telefonowego Spotify, jeśli tylko telefon połączony jest z autem.

Opowie nam o lokalnej pogodzie i to ze szczegółami.


NOMI jest miła i oprócz tych rzeczy potrafi wiele więcej, jak również wita nas o poranku przyjemnym „Good Morning” kiedy wsiadamy do auta. Jeśli wsiądziemy z pasażerem, NOMI przywita każdego z osobna odwracając małą główkę w stronę każdego pasażera.


NOMI daje czadu, szczególnie kiedy gra muzyka... to całkiem rozrywkowa dziewczyna:)


Jest więc bardzo przyjemnie i bardzo wesoło. Jazda jest naprawdę przyjemna, a grubo ponad 600 koni mechanicznych zdecydowanie ułatwia manewry typu wyprzedanie trzech jadących za sobą tirów.


Co do zasięgu i ładowania to auto wyposażono w 100 kWh baterię i chyba firma NIO lubuje się w naprawdę dużych zestawach baterii. Dają one komfort zasięgu, choć na przykład wielka i ciężka 5 metrowa limuzyna ET7 może liczyć na przejechanie około 300 km w trasie, mówimy tu o realnym dystansie. Oczywiście to warunki zimowe i przy 20 stopniach na plusie wartość ta zapewne wzrośnie o mniej więcej 100 km.


Jeśli chodzi o ładowanie to maksymalna moc ładowania dostępna dla tego modelu wynosi 140 kW, choć w NIO wszystko można podrasować softem, tak jak w Tesli, na której chińska marka wyraźnie się wzoruje. I robi to naprawdę dobrze.


Dla przykładu Model ET5, może ładować się z mocą 180 kW, kwestią zapewne czasu jest to kiedy i ET7 dołączy do mniejszego brata. Ja uzyskałem niecałe 90 kW mocy, jednak nie podgrzewałem baterii, a w warunkach zimowych niestety nie zdążyła ona złapać odpowiedniej temperatury.


Tak więc Tour de NIO to ciekawa i nieszablonowa metoda zaprezentowania nowych elektrycznych modeli na naszym rynku. Nie mamy tu sieci salonów, w których klient może obejrzeć auto. Taka więc nietypowa forma objazdowej prezentacji jest godna pochwały, bo każdy z nas ma możliwość przyjechać i zapoznać się z tymi ciekawymi samochodami. Poza tym może się przekonać na jakim etapie i poziomie jest dziś chińska motoryzacja, o której często mamy mylne pojęcie.

Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

NIO ET5

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane NIO ET5

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO