Volvo EM90 – pierwszy elektryczny minivan tej marki z luksusowym wnętrzem

Volvo właśnie wprowadziło na rynek swojego pierwszego elektrycznego minivana, EM90, z wnętrzem inspirowanym „skandynawskim salonem”. Nowy model Volvo podniósł poprzeczkę komfortu i funkcjonalności pojazdów elektrycznych.
Volvo EM90 – pierwszy elektryczny minivan tej marki z luksusowym wnętrzem - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-02-09

Miłosz

Data dodania: 2024-02-09

Zaprojektowany z myślą o maksymalizacji czasu spędzanego w samochodzie EM90 łączy w sobie luksusowe siedzenia wypoczynkowe z funkcjami masażu, rozkładany stół oraz  rozbudowany tylny ekran o przekątnej 15,6 cala.


Fot. volvocars.com



Technologia i design


Oparty na platformie SEA firmy Geely EM90 wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi i stylistycznymi, takimi jak silnik elektryczny o mocy 200 kW, akumulator 116 kW i zasięg do 738 km. Design Volvo, w tym charakterystyczne reflektory z młotem Thora i podświetlane logo, podkreślają innowacyjny charakter modelu, a atrakcyjność auta dodatkowo zwiększają zaawansowane oprogramowanie łącznie z platformami Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm.


Fot. volvocars.com


Co więcej, Volvo idzie jeszcze o krok dalej i rozszerza portfolio o EX30 i EX90 z cenami rozpoczynającymi się odpowiednio od 35 000 dolarów i 76 695 dolarów w USA, czym charakteryzuje zróżnicowaną ofertę marki, mającą na celu przyciągnięcie szerokiego grona klientów i umocnienie pozycji Volvo w sektorze ekomobilności.


Globalne ambicje Volvo


Volvo, po sprzedaży rekordowej liczby 113 419 samochodów elektrycznych w 2023 roku, nie spoczywa na laurach, i w cenie od około 114 000 dolarów zaszczepia EM90 na chińskim rynku. Co więcej, firma poprzez wprowadzenie trzech nowych pojazdów elektrycznych w kluczowych segmentach ma nadzieję dojść do sprzedaży na poziomie około 600 000 „elektryków” do 2025 roku. 


Stanowczość Pojawienie się na rynku modeli takich jak EX30 i EX90 pokazuje determinację Volvo do ekspansji w branży EV. W świetle rosnącej konkurencji i oczekiwanych wojen cenowych ta strategia może umocnić pozycję Volvo na globalnym rynku pojazdów elektrycznych i przede wszystkim przynieść korzyści klientom.


Volvo kontra Chiny?


Z jednej strony Volvo próbuje utwierdzić swoją pozycję na rynku „elektryków”, a z drugiej boleśnie zderza się z rzeczywistością. Jak poinformował Financial Times, marka Polestar napotyka trudności związane z opóźnieniami w debiucie nowych modeli aut elektrycznych, co prowadzi do obniżenia wartości jej akcji. W ostatnim roku zyski firmy spadły o 17 proc. 
Odsprzedaż udziałów Volvo w Polestarze to ruch potencjalnie zdolny szerzej otworzyć drzwi dla Geely Automobile, chińskiego producenta samochodów. Czy szykuje nam się mocniejsza rywalizacja na linii Volvo – Chiny, a być może taki krok będzie tylko gwoździem do trumny dla Polestara? Czas pokaże.




Komentarze

Ostatnie komentarze

Jeśli jakaś wartość jest większa niż ... 27.02.2024
Powoływanie się na WHO niszczy wiarygodność ... 27.02.2024
Maksymalna moc AC to 22 KW a nie 11 KW. 27.02.2024

Volvo EM90

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Volvo EM90

Ostatnie pytania

Modele producenta Volvo