Volvo EM90 – pierwszy elektryczny minivan tej marki z luksusowym wnętrzem

Volvo właśnie wprowadziło na rynek swojego pierwszego elektrycznego minivana, EM90, z wnętrzem inspirowanym „skandynawskim salonem”. Nowy model Volvo podniósł poprzeczkę komfortu i funkcjonalności pojazdów elektrycznych.
Volvo EM90 – pierwszy elektryczny minivan tej marki z luksusowym wnętrzem - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-02-09

Miłosz

Data dodania: 2024-02-09

Zaprojektowany z myślą o maksymalizacji czasu spędzanego w samochodzie EM90 łączy w sobie luksusowe siedzenia wypoczynkowe z funkcjami masażu, rozkładany stół oraz  rozbudowany tylny ekran o przekątnej 15,6 cala.


Fot. volvocars.com



Technologia i design


Oparty na platformie SEA firmy Geely EM90 wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi i stylistycznymi, takimi jak silnik elektryczny o mocy 200 kW, akumulator 116 kW i zasięg do 738 km. Design Volvo, w tym charakterystyczne reflektory z młotem Thora i podświetlane logo, podkreślają innowacyjny charakter modelu, a atrakcyjność auta dodatkowo zwiększają zaawansowane oprogramowanie łącznie z platformami Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm.


Fot. volvocars.com


Co więcej, Volvo idzie jeszcze o krok dalej i rozszerza portfolio o EX30 i EX90 z cenami rozpoczynającymi się odpowiednio od 35 000 dolarów i 76 695 dolarów w USA, czym charakteryzuje zróżnicowaną ofertę marki, mającą na celu przyciągnięcie szerokiego grona klientów i umocnienie pozycji Volvo w sektorze ekomobilności.


Globalne ambicje Volvo


Volvo, po sprzedaży rekordowej liczby 113 419 samochodów elektrycznych w 2023 roku, nie spoczywa na laurach, i w cenie od około 114 000 dolarów zaszczepia EM90 na chińskim rynku. Co więcej, firma poprzez wprowadzenie trzech nowych pojazdów elektrycznych w kluczowych segmentach ma nadzieję dojść do sprzedaży na poziomie około 600 000 „elektryków” do 2025 roku. 


Stanowczość Pojawienie się na rynku modeli takich jak EX30 i EX90 pokazuje determinację Volvo do ekspansji w branży EV. W świetle rosnącej konkurencji i oczekiwanych wojen cenowych ta strategia może umocnić pozycję Volvo na globalnym rynku pojazdów elektrycznych i przede wszystkim przynieść korzyści klientom.


Volvo kontra Chiny?


Z jednej strony Volvo próbuje utwierdzić swoją pozycję na rynku „elektryków”, a z drugiej boleśnie zderza się z rzeczywistością. Jak poinformował Financial Times, marka Polestar napotyka trudności związane z opóźnieniami w debiucie nowych modeli aut elektrycznych, co prowadzi do obniżenia wartości jej akcji. W ostatnim roku zyski firmy spadły o 17 proc. 
Odsprzedaż udziałów Volvo w Polestarze to ruch potencjalnie zdolny szerzej otworzyć drzwi dla Geely Automobile, chińskiego producenta samochodów. Czy szykuje nam się mocniejsza rywalizacja na linii Volvo – Chiny, a być może taki krok będzie tylko gwoździem do trumny dla Polestara? Czas pokaże.




Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Volvo Dodaj swój zasięg

Volvo EM90

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Volvo EM90

Ostatnie pytania

Modele producenta Volvo