Volvo kończy z dieslem. Pełną parą promuje „elektryki”
Ten ruch to koniec pewnej epoki, a zarazem początek nowego rozdziału, którego kolejne karty zostaną zapełnione szwedzką ekomobilnością.
Wiatr zmian na rynku
W obliczu zmieniającego się krajobrazu motoryzacyjnego, usianego coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, apetyt kierowców na samochody elektryczne rośnie. Volvo planuje, że od 2030 roku oferta firmy będzie składała się wyłącznie z pojazdów elektrycznych.
Ambitne plany nabierają realnych kształtów dzięki chęci rozpowszechnienia na rynku USA dwóch modeli: kompaktowego SUV-a EX30 i jego większego rodzeństwa – EX90. EX30, z ceną startową wynoszącą około 35 000 dolarów, pozycjonuje się jako atrakcyjna opcja dla kierowców, podczas gdy EX90 obiecuje być elektryczną alternatywą dla bestsellerowego SUV-a Volvo XC90.
Teraz w Volvo na topie są hybrydy i czyste „elektryki”
Historia pokazuje, że Volvo nie jest osamotnione w swoich aspiracjach. Inni producenci, jak Dodge, również dokonują strategicznych zwrotów od tradycyjnych silników i to mimo że rynek pojazdów elektrycznych doświadczył niedawno turbulencji. Pomimo chwilowego spowolnienia popytu i zrewidowania celów przez gigantów takich jak Mercedes-Benz, który teraz celuje w 50% sprzedaży „elektryków” i hybryd do 2030 roku, ogólny trend wskazuje na nieubłaganą elektryfikację motoryzacji.
Volvo zaraportowało, że większość ich sprzedaży w Europie w 2019 roku to były pojazdy wyposażone w silnik Diesla, ale teraz przeważają pojazdy hybrydowe i w pełni elektryczne. Rok do roku sprzedaż „elektryków” marki wzrosła o imponujące 70%, co dobitnie świadczy o zmieniających się, ukierunkowanych proekologicznie preferencjach kierowców. W zeszłym roku sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów Volvo wyniosła 113 419 sztuk, a samochodów hybrydowych typu plug-in – 152 561 (o 10% więcej rok do roku).
Szwedzki producent, z ostatnim wyprodukowanym przez siebie dieslem, przekazanym jako eksponat do muzeum, i kolejnymi modelami „elektryków” gotowymi na podbój rynku, symbolizuje nową erę w motoryzacji. W świetle światowych ambicji do obniżenia emisji CO2 i w obliczu rosnącej świadomości ekologicznej kierunek obrany przez Volvo wyznacza drogę dla innych producentów aut.
Komentarze