Volvo kończy produkcję silników diesla i to już w tym roku.
Coraz więcej producentów aut elektrycznych rezygnuje z produkcji aut spalinowych. Koniec z silnikami spalinowymi a w szczególności z silnikami diesla zbliża się również w Volvo.
Ostatni samochód Volvo z silnikiem wysokoprężnym pojawi się na rynku w obecnym roku (2024). Szwedzki producent samochodów patrzy w przyszłość w pełni elektryczną. Jako jeden z pierwszych tradycyjnych producentów samochodów, który to ma zaprzestać w ogóle produkowania silników spalinowych.
„Nie ma długoterminowej przyszłości dla samochodów z silnikiem spalinowym” – wyjaśnił w marcu 2021 r. Henrick Green, dyrektor ds. technologii Volvo.
Volvo jest jednym z pierwszych tradycyjnych producentów samochodów, który ogłosił swoje zobowiązanie i jednocześnie plan do przekształcenia się do 2030 r. w firmę produkującą wyłącznie samochody całkowicie elektryczne. Szwedzki producent planuje sprzedawać wyłącznie samochody w pełni elektryczne, wycofując pojazdy z silnikiem spalinowym, w tym również hybrydy.
Były dyrektor generalny Håkan Samuelsson wyjaśnił ponad dwa lata temu, że „aby utrzymać sukces, potrzebujemy rentownego wzrostu”. Samuelsson dodał: „Zamiast inwestować w kurczący się biznes, wybieramy inwestycję w przyszłość – energię elektryczną”.
Niedawno Volvo ponownie potwierdziło swoje zaangażowanie w przyszłość całkowicie elektryczną, obiecując zakończyć w obecnym roku produkcję samochodów z silnikiem Diesla.
Nowy dyrektor generalny firmy Jim Rowan wyjaśnił: „Elektryczne układy napędowe to nasza przyszłość i są lepsze od silników spalinowych: generują mniej hałasu, mniej wibracji, mniejsze koszty serwisowania dla naszych klientów i zerową emisję z rury wydechowej”.
Volvo potwierdza: ostatni diesel jeszcze w tym roku
Podczas Tygodnia Klimatycznego w Nowym Jorku Volvo oświadczyło, że jego ostatni samochód z silnikiem Diesla pojawi się na rynku na początku 2024 roku.
Decyzja Volvo o zaprzestaniu produkcji samochodów z silnikiem Diesla pokazuje, jak szybko zmieniają się branża samochodowa i preferencje konsumentów.
„Jeszcze cztery lata temu silnik wysokoprężny był naszym chlebem powszednim w Europie, podobnie jak w przypadku większości innych producentów samochodów” – stwierdziła firma.
Pojazdy z silnikiem Diesla stanowiły większość sprzedaży Volvo w 2019 r. W zeszłym roku było to zaledwie 8,9% sprzedaży marki.
Zmiany preferencji konsumentów, bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji i nowy wybór zaawansowanych pojazdów w pełni elektrycznych napędzają tę transformację.
Volvo to nie jedyna marka, która planuje zakończenie produkcji silników spalinowych, jednak o tym kto i kiedy definitywnie pożegna się z produkcją silników napędzanych benzyną lub olejem napędowym przeczytacie w naszych kolejnych artykułach, już wkrótce.
Komentarze