Elektryczne pickupy – modele, na które warto zwrócić uwagę

Elektryczne pickupy to nowy rozdział w ewolucji rynku motoryzacyjnego, łączący tradycyjną funkcjonalność i trwałość pojazdów użytkowych z nowoczesną technologią napędową. Wprowadzenie takich aut na rynek symbolizuje rosnącą świadomość ekologiczną i zapotrzebowanie na zrównoważone rozwiązania transportowe.
Fot. Jonathan Weiss  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-19 Fot. Jonathan Weiss Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-19

Każdego roku producenci prezentują kolejne modele elektrycznych pickupów, które obiecują zrewolucjonizować sposób, w jaki pracujemy, podróżujemy i angażujemy się w ochronę środowiska. Oto kilka z pickupowych „elektryków”, obok których ze względu na ich popularność nie sposób przejść obojętnie. 


Ford F-150 Lightning i Maxus T90EV


Ford F-150 Lightning fot. jluke / Shutterstock.com


Ford F-150 Lightning to elektryczna wersja najpopularniejszego pojazdu w Ameryce Północnej przez ostatnich kilkadziesiąt lat, z deklarowanym zasięgiem 320 mil, mocą do 572 KM i momentem obrotowym 775 Nm. Lightning oferuje dwukierunkową funkcję zasilania. Maksymalna ładowność auta wynosi 900 kg. Samochodem można holować do 4,5 tony. Ceny tego modelu mieszczą się w przedziale od 60 000 do 100 000 dolarów. 

Maxus T90 EV to przestronny elektryczny pickup, wyposażony w akumulator o pojemności 88,5 kWh netto i gwarantujący zasięg do 330 km. Z ładownością wynoszącą 1000 kg i zdolnością do holowania auto sprawdzi się jako samochód dla rodzin, miłośników aktywnego stylu życia i biznesmenów. Można go kupić za 50–60 tys. dolarów.  



Maxus T90EV, fot Santi Rodriguez / Shutterstock.com


Hummer EV i R1T od Riviana


Hummer EV to pickup uchodzący za gwarancję dużych możliwości. Z wersją oferującą do 983 KM i zasięgiem do 581 mil Hummer redefiniuje pojęcie siły. Taki osiągi ma model EV3X. EV2X zaś został wyposażony w dwusilnikowy układ napędowy o mocy 562 KM/7400 Nm i zasięg do 511 mil. Modele EV2X i EV3X są dostępne odpowiednio od 96 550 i 104 650 dolarów.


Hummer EV, fot. Jonathan Weiss / Shutterstock.com


Rivian natomiast promuje elektrycznego pickupa R1T. W 2024 roku będą dostępne trzy wersje tego auta, z mocą od 526 do 824 KM. Klienci będą mogli wybrać pomiędzy trzema rozmiarami baterii, począwszy od 105 kWh w standardzie. Zasięg auta wynosi nawet do 700 km. Dodatkowo R1T oferuje przestrzeń ładunkową na minimalnym poziomie 330 litrów pod maską, z możliwością zwiększenia jej poprzez wykorzystanie „tunelu skrzyni biegów” i pojemnika pod podłogą tylnej kanapy. Ceny auta startują od 69 900 dolarów.


Rivian R1T, fot. Around the World Photos / Shutterstock.com


Chevrolet Silverado EV i GMC Sierra EV


Chevrolet Silverado EV i GMC Sierra EV, oba zbudowane na platformie GM Ultium, powinny spełnić oczekiwania wymagających kierowców. 


Chevrolet Silverado EV Fot. David S Swierczek  Shutterstock.com


Silverado oferuje od 510 do 664 KM, podczas gdy Sierra EV w wersji Denali Edition 1 zapewnia do 744 KM. Oba modele charakteryzują się imponującymi możliwościami ładunkowymi i holowniczymi, a ich ceny rozpoczynają się od 39 900 i 107 000 dolarów.


GMC Sierra EV, fot. SNEHIT PHOTO / Shutterstock.com


Tesla Cybertruck i Ram 1500 Revolution


Tesla Cybertruck, ze swoim wyjątkowym, klinowatym kształtem, wywołała poruszenie na rynku. Prędkość maksymalna, jaką osiągają wersje tego samochodu, wynosi od 180 do 209 km/h, a moc od 442 do 622 kW. Zasięg w zależności od wariantu wynosi minimalnie od 400 do maksymalnie blisko 550 km. Cybertruck ciągle stanowi wyzwanie dla producentów aut w tradycyjnej formie. Ceny samochodu wahają się od 79 990 do 99 990 dolarów.

Tesla Cybertruck, fot. Iv-olga  Shutterstock.com


Z kolei Ram 1500 Revolution, zbudowany na platformie Stellantis STLA Frame, gwarantuje podstawowy zasięg do 500 mil lub do 800 km i akumulator 168 albo 229 kWh oraz funkcję dwukierunkowego ładowania: na linii pojazd – pojazd, pojazd – dom i pojazd – sieć. Ram stawia na wszechstronność i wydajność. Auto będzie upowszechnianie, począwszy od końca 2024 roku. Dokładna cena modelu na razie nie jest znana. 


RAM 1500 REV, fot. The Global Guy  Shutterstock.com


Start-upy rzucają wyzywanie


Alpha Wolf, Atlis XT, Edison Future EF1-T, Canoo Pickup czy Lordstown Endurance to tylko niektóre z elektrycznych pickupów od start-upów energicznie zmierzających w stronę zdominowania rynku. Od Alpha Wolf, który obiecuje wydajną dynamikę, po Atlis XT z deklarowanym zasięgiem do 800 mil i czasem ładowania wynoszącym zaledwie kwadrans. Od modelu Edison Future EF1-T wyróżniającego się możliwością ładowania słonecznego przez wszechstronny dzięki modułowej budowie Canoo Pickup, aż po Lordstown Endurance obiecujący solidną konstrukcję i zasięg ponad 250 mil.


Takie inicjatywy urozmaicają rynek elektrycznych pickupów i przesuwają granice możliwości technologicznych. W miarę, jak rynek EV ewoluuje, nowe marki ze swoim niestandardowym podejściem mogą w sposób inny niż tradycyjny zdefiniować przyszłość transportu osobistego i komercyjnego.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Ford Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Ford F-150 Lightning

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Ford F-150 Lightning

Ostatnie pytania

Modele producenta Ford