Elektryczny Ford F-150 Lightning wkracza do Europy
Ten krok świadczy o globalnych aspiracjach Forda i rosnącym zainteresowaniu europejskich klientów elektrycznymi pojazdami użytkowymi.
Ford na fali elektryfikacji
Opracowanie nowej, modułowej platformy pojazdów elektrycznych przez zespół „Skunkworks” w Fordzie to kamień milowy w dążeniu do ograniczenia kosztów i ułatwienia dostępu do elektryfikacji. Mimo że ostatnie miesiące przyniosły korektę prognoz produkcyjnych F-150 Lightning na 2024 rok poprzez obniżenie ich o połowę w stosunku do pierwotnych planów, Ford pozostaje pełen optymizmu co do ekomobilności. Nowy plan zakłada produkcję około 1600 sztuk tygodniowo w centrum pojazdów elektrycznych Forda Rouge w Dearborn w Michigan.
Koncern oczekuje, że sprzedaż F-150 Lightning będzie rosła. Zwłaszcza że ten model auta elektrycznego, mierzący 5910 długości, 2030 mm szerokości i 2004 mm wysokości i przyspieszający od zera do setki w mniej niż 5 sekund, jest uważany za bestseller. Otrzymał tytuł Samochodu Roku magazynu Motor Trend.
Wyzwania i osiągnięcia Forda
Najnowsza historia Forda w ostatnim czasie obfituje w wyzwania, w tym historyczne strajki pracowników reprezentowanych przez związek zawodowy United Automotive Workers, które kosztowały firmę ponad 1,3 miliarda dolarów. Mimo to listopad i tak okazał się rekordowym miesiącem dla pojazdów elektrycznych tej marki, ze względu na zauważalny wzrost (o 8,9%) w relacji rok do roku.
Jak twierdzi były dyrektor generalny Forda, Mark Fields, branża motoryzacyjna ciągle musi mierzyć się z trudnościami związanymi z masową adaptacją pojazdów elektrycznych na rynek. Tym bardziej strategia elektryfikacyjna Forda ma duże znaczenie.
Przyszłość F-150 Lightning w Europie
Dostawa pierwszego F-150 Lightning do Norwegii to symboliczny początek ekspansji tego modelu Forda w Europie. Zdjęcia od użytkownika PerGunnarBerg3 uwieczniły ten moment jako sygnał rosnącego zainteresowania europejskich klientów nowoczesnymi technologiami i zrównoważonym rozwojem mobilności.
Ford, mimo przeciwności, wyraźnie sygnalizuje swoje zaangażowanie w przyszłość elektryfikacji i dostosowuje swoje strategie produkcji oraz sprzedaży do ewoluujących potrzeb rynku.
Fot. PerGunnarBerg3/ x.com
Komentarze