-
FankaEko
Ekologia aut EVTo jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.
NIO ET5 i EL7 już w Polsce!
Data publikacji: 2023-08-09
W końcu w naszym kraju.
Pierwsze egzemplarze bardzo ciekawych elektrycznych aut dotarły na parking spółki Pro-EV, która to oswaja elektromobilność w naszym kraju i która jako pierwsza ma w ofercie coraz większą ilość modeli marki NIO.
NIO to ciekawa propozycja bo jej auta są naprawdę dobrze wykonane i mają bardzo przyzwoite parametry jak na elektryki.
Właśnie dojechały dwa kolejne auta tej marki, po ET7, z którą miałem nieukrywaną przyjemność zapoznać się dość dobrze, jak również porozmawiać z NOMI, czyli przemiłym asystentem podróży, na scenę trafiły ET5, czyli mniejsza wersja ET7, przynajmniej tak to odbieram z punktu widzenia konsumenta, oraz duży SUV EL7, który wygląda na mega mocarne i przestrzenne auto.
Jak do tej pory wszystkie spotkane przeze mnie auta NIO miały dwa rodzaje baterii, wersje tańsze w których zamontowano pakiet 75 kWh, oraz wersje (te mi się podobają zdecydowanie lepiej) z pakietem 100 kWh, które to pojadą zdecydowanie dalej na jednym ładowaniu.
Również najnowsze ET5 ma wersję 75 i 100 kWh, które pojadą odpowiednio na jednym ładowaniu 456 i 590 km. Choć wszyscy wiemy jak działają normy określające zasięg to i tak biorąc poprawkę na ich niedokładność i przeszacowanie wychodzą nam bardzo przyzwoite zasięgi. Ja określiłbym je jak „real world range” na poziomie 365 i 470 km. Podkreślam że to według mojego doświadczenia zasięgi realne.
Wielki SUV EL7 ma wpisane w zasięg odpowiednio dla rozmiaru baterii, zaznaczam takich samych jak w modelu ET5 - 391 km (75 kWh) oraz aż 509 km.(100 kWh)
Duża bateria poradzi sobie zdecydowanie lepiej w tym dużym aucie. Tu musimy przyjąć realne zasięgi w okolicach 315 i 410 km. A to i tak jak na tak ogromne auto bardzo dobry wynik.
Moce powyższych modeli są równie imponujące co same auta. W ET5 mamy prawie 500 koni do dyspozycji a wielkim SUV-ie ponad 650 koni mechanicznych.
Pro-EV wprowadza te auta na stan jako auta testowe i pokazowe, jednocześnie promując bardzo ciekawe wydarzenie jakim jest "Tour De NIO", a czym jest to wydarzenie? Wszystko macie poniżej, zapraszam:
"Tour De NIO" to seria spotkań i prezentacji aut marki NIO w różnych miastach Polski. Można zjeść śniadanie a przy okazji zapoznać się z pojazdami chińskiego producenta jak i poznać ofertę na różne modele marki. Kamil Pyclik, zna te auta jak mało kto i bardzo chętnie dzieli się ze swoimi gośćmi wiedzą na ich temat.
Na stronie można się zapoznać ze szczegółami całej akcji, jak również terminarzem spotkań.
Na górze strony możecie w galerii pooglądać auta które świeżo przybyły do Polski. Jeszcze prawie nikt ich nie widział, więc macie okazje...
Szczegóły znajdziecie na stronie: mojenio.pl oraz tourdenio.pl
Galeria zdjęć
Komentarze