Test Volvo EX30, jaki jest nowy elektryk od Volvo?

EX30 to naprawdę ciekawy elektryk. Moja żona po zaledwie jednym dniu spędzonym z tym świeżym na rynku EV stwierdziła krótko: Takim autem mogłabym na co dzień jeździć. Pasuje mi tu wszystko
Test Volvo EX30, jaki jest nowy elektryk od Volvo? - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-02-10
jakieś 35 tys tansze 19.02.2024
Mario

Mario

Data dodania: 2024-02-10

Test – Volvo EX30

Pierwsze wrażenia z jazdy nowym elektrykiem od Volvo.
Kiedy zobaczyłem po raz pierwszy na żywo to auto, nieco się zdziwiłem.
Jest małe. 

Tak, kiedy na nie spojrzałem odniosłem właśnie takie wrażenie.


Kilka minut później…


Jednak nie jest takie małe. Kiedy podejdziemy bliżej i przede wszystkim, wsiądziemy do wnętrza auta, okazuje się ono całkiem przestronne.
Ok, może na wakacje czteroosobowa rodzina z bagażami nie pojedzie EX30, ale nie po to je zaprojektowano.
Ma trafić w gust młodych. A do tego, to auto zdaje się idealnie nadawać.

Zwarta bryła nadwozia, wygląd małego SUA-a, duże koła i ascetyczne wnętrze. To wszystko może się spodobać młodym (choć nie tylko) klientom, którzy lubią eko – minimalizm.


Takie właśnie odniosłem wrażenie. Minimalizm i prostota, coś w stylu Ikea (choć to nie jest moje ulubione porównanie), chyba lepiej zabrzmi, że to auto: to powiew skandynawskiego minimalizmu. 


O tak, zdecydowanie lepiej...


Ascetyczne i proste wnętrze. Materiały zapewne w pełni ekologiczne, znając markę Volvo. 

Przyjemne szarości, duże przeszklenia (zarówno jeśli chodzi o szyby jak i szklany dach), nieco dziwne zewnętrzne lusterka (takie bezramkowe), jednak można się do nich przyzwyczaić. 


Wewnątrz:


Mamy naprawdę wygodne siedzenia, nieco zapadamy się w nie siadając na miejscu. Są miękkie i komfortowe. 
Nie mamy tu przesadnej ilości ustawień fotela, raczej podstawowe (przynajmniej w tej wersji auta którą dostałem na weekend).


Deska rozdzielcza jest prosta, z pionowo ustawionym ekranem głównym (jednym, nie ma tu ekranu za kołem kierownicy, zupełnie jak w Modelu 3 Tesli).

Ekran ma dobry kontrast, obraz jest wyraźny i reaguje na dotyk szybko i bez zbędnego opóźnienia. 
Poza tym mamy tu proste menu. Nieco podobne do menu Tesli. To zdecydowana zlata. Może nie tak proste jak u amerykańskiego producenta, ale jest naprawdę dobrze. 


Zdecydowanie lepiej niż w menu niemieckiej konkurencji czy innych EV aut, którymi dane mi było jeździć. 
Co do map, Volvo zastosowało tutaj rozwiązania Google.

Działają płynnie a obraz satelitarny wygląda całkiem dobrze.


Co prawda do opcji danych podróży, zużycia energii itd., trzeba się lekko przekopywać, ale może Volvo zmieni to w kolejnych aktualizacjach.


Kamera ułatwiająca cofanie ma również dobry i wyraźny obraz, mamy zresztą widok 360 stopni oraz odległości od przeszkód podawane w centymetrach. Wiadomo, Volvo to synonim bezpieczeństwa, zadbało więc o to abyśmy nie wjechali w ścianę własnego garażu:)

Łatwo przyszło połączenie z telefonem i słuchanie muzyki i to naprawdę na wysokim poziomie, bo do dyspozycji mamy tu zestaw Harman-Kardon. I powiem Wam, że brzmi on naprawdę dobrze, a nawet lepiej.


Jeśli chodzi o dziwne odczucia to zdecydowanie ... kierownica! Jest jakby kwadratowa. Można się do tego przyzwyczaić, ale trochę to trwa. Regulacja kierownicy jest za to dość szeroka. Zarówno jeśli chodzi o ustawienia jej wysokości jak i głębokości. To duży plus, bo można dostosować ustawienia do swoich wymagań i to dosłownie, nie idąc na kompromis. A to, jak działa kierownica w opcji o najmniejszym oporze, czyli taki super komfort, to po prostu bajka. Można kierować małym palcem, bez dwóch zdań...

Jeśli chcemy, aby auto samo się zamknęło i złożyło lusterka po naszym odejściu, musimy sobie tą opcję ustawić w menu. Inaczej auto zostanie w stanie czuwania, na zapalonych światłach i kiedy wrócicie, po prostu się zdziwicie. (całkiem jak ja😊)

Jeśli jednak ustawicie sobie, że auto ma się zamknąć i złożyć lusterka, mamy już luksus na całego i bez obaw możemy się oddalić od samochodu. Wystarczą 2-3 metry i auto się zamyka. Kiedy wracamy aby się otworzyło trzeba jednak podejść naprawdę blisko.


Co mi się podoba to przycisk otwierania klapy bagażnika.


Jest on umieszczony centralnie na klapie, bez zbędnych kombinacji. Nie schowany gdzieś od spodu, co nigdy mi się nie podobało, a jest powszechnie stosowane w autach, ale w miejscu widocznym i łatwym do użycia.

To mi się naprawdę spodobało, bo Volvo zrobiło to prosto i bez kombinowania.

Podsumowując, mamy kompaktowego w rozmiarze małego SUV-a. Dość wysoko zawieszonego. Dobrze wyciszonego z wygodnymi fotelami i sporą przestrzenią wewnątrz auta. Bagażnik niestety jest przeznaczony tylko dla dwóch moim zdaniem osób. Tak jak wspomniałem wyżej, cztery osoby plus bagaże to historia na większe rozmiarowo auto. 

Poniżej możecie zobaczyć jakie wymiary ma bagażnik volvo EX30.

Zdjęcia z pomiarem wykonane w terenie, więc musicie mi wybaczyć. Wymiary jednak widać dość dobrze.


Jeśli chodzi o zawieszenie to również Volvo odrobiło prace domową. Może wielkie koła wyglądają nieco dziwnie w tak niewielkim aucie, ale spełniają wespół z zawieszeniem swoją rolę wręcz idealnie. 
Auto wygłusza dziury i nierówności bardzo dobrze. Mamy tylko ciche i głuche odgłosy dochodzące z zawieszenia, ale nie są one uciążliwe. Raczej mocno wytłumione, i o to chodzi. 


Ma być komfortowo i cicho. I tak właśnie jest.

Co do innych elementów auta to popracuję nad nimi przez weekend i w kolejnym tekście na temat EX30 dowiecie się zdecydowanie więcej na temat tego auta.

Auto użyczył nam na cały weekend lubelski salon tej marki czyli:

Volvo Auto Scandinavia Sp.z.o.o. Autoryzowany Dealer Volvo.

Siedziba firmy to: Konopnica 157 F, 21-030 Motycz.

Galeria zdjęć

Komentarze (2)

0/10
  • odpowiedz

    Ile to jest tańsze od Tesli TM3 w wersji podstawowej bo chyba mocą i wyposażeniem jest dużo słabsze jak czytam

    • jakieś 35 tys tansze

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Volvo Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Volvo EX30 Single Motor Extended Range Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Janek

Data dodania: 29.12.2023
Byłem na premierze w Dom Volvo Puławska. Wcześniej dano mi pośmigać pełną wersją c40... Moim zdaniem w tej cenie, przy tej klasie i tych osiągach (raptem 5 do setki!) oraz dodatkach w stylu Harman Kardon, panoramiczny dach i wszystkie asystenty... to Ten Produkt nie ma konkurencji. Sorry, ale pomijam tu Miłośników Marki Tesla, z ich umiłowaniem do designu z roku 2010, eko-skóry w dwóch raptem kolorach, brakiem naprawdę dobrego hi-fi oraz ASO w PL z prawdziwego zdarzenia... AMEN :)
zobacz całą opinię
Data dodania: 12.07.2023
Volvo poszło po rozum do głowy i zrobiło od podstaw prawdziwego, taniego elektryka.

Zobacz również

Salon VOLVO SCANDINAVIA AUTO Lublin

Lublin, Motycz, Konopnica 157F pokaż na mapie
Firma Scandinavia Auto to jedyny autoryzowany dealer Volvo w Lublinie. Salon oraz serwis powstał w 2004 roku i od tego czasu oferujemy naszym klientom najwyższą jakość obsługi. Nasza oferta to nie tylko sprzedaż aut nowych i używanych czy obsługa serwisowa, ale także pomoc w wyborze ofert finansowania oraz ubezpieczenia swojego samochodu. U nas możesz liczyć na fachową pomoc naszych specjalistów. Naszym priorytetem jest dostarczenie Klientom produktów i usług ...

Ostatnie komentarze

Volvo EX30 Single Motor Extended Range

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.3 s
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
490 km

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Nowe Volvo ma powalczyć z Teslą Model Y!

Dość ciekawy materiał na temat najnowszego elektryka od Volvo. Bardzo szybki, nie za duży, i ma kosztować naprawdę rozsądne pieniądze. CarWow
Mariusz

W Klubie OtoEV.pl od 9 miesięcy

Modele producenta Volvo