Volvo zmienia nazewnictwo swoich elektryków. Będzie jednolicie
Volvo rezygnuje z "Recharge" w nazewnictwie swoich w pełni elektrycznych modelach XC40 i C40, aby usprawnić swoje portfolio w miarę zbliżania się do przyszłości czysto EV.
Nazwy Volvo XC40 i C40 Recharge zostały zmienione i od teraz będą funkcjonować jako EX40 i EC40 z nową opcją lepszych osiągów i specjalną czarną edycją.
Trochę elektrycznej historii Volvo:
Jako jeden z pierwszych producentów samochodów, który ogłosił swoje zaangażowanie w całkowicie elektryczną przyszłość, wczesne wejście Volvo w tą kwestię opłaca się firmie.
Volvo rozpoczęło ofensywę od w pełni elektrycznego XC40 Recharge, wprowadzonego w październiku 2019 roku. Napędzany układem napędowym AWD, elektryczny SUV oferował zasięg ponad 250 mil (400 km) z charakterystycznym szwedzkim designem Volvo.
W marcu 2021 roku Volvo wprowadziło na rynek C40 Recharge, małą wersję Crossovera skierowaną na nowy rynek. Jedynym zarzutem był ograniczony zasięg EPA modelu (210 mil), podczas gdy Model Y Tesli osiągnął ponad 300 mil (480 km) na baterii tej samej wielkości. Niestety zespół napędowy Volvo cierpi na zbyt duży apetyt na energię, jeśli chodzi o jazdę.
Volvo zaktualizowało elektryczne SUV-y w zeszłym roku o większy zasięg, szybsze ładowanie i kilka nowych funkcji.
Nowy XC40 zyskał zasięg EPA do 270 mil, podczas gdy C40 Recharge zwiększył zasięg do 275 mil. Gdy producent samochodów zbliża się do całkowicie elektrycznej linii, usprawnia nazwy swoich modeli, aby uniknąć pomyłki z hybrydami.
Volvo XC40 i C40 Recharge EV stają się teraz EX40, EC40
Volvo ogłosiło, że zmienia nazwy swoich modeli EV, gdyż do 2030 roku zmierza w kierunku stania się linią all-EV. Elektryczne XC40 i C40 Recharge są obecnie proponowane w sprzedaży jako EX40 i EC40, zgodnie z nowo wprowadzonymi innymi pojazdami marki Volvo, w pełni elektrycznymi a mowa o: EX30, EX90 i EM90.
"Dopasowując nasze pionierskie pierwsze modele elektryczne do reszty naszego portfolio samochodów elektrycznych, upraszczamy wybór dla konsumentów, ponieważ nadal elektryzujemy naszą ofertę i odświeżamy również nasze hybrydy" - wyjaśnił dyrektor handlowy i zastępca dyrektora generalnego Volvo.
Volvo wprowadza również nowy pakiet oprogramowania Performance dla wariantów EX40 i EC40 Twin Motor. Będzie również dostępny jako aktualizacja dla poprzednich modeli na wybranych rynkach.
Nowa aktualizacja Performance zwiększa moc wyjściową o 34 KM (25 kW) dzięki unikalnemu mapowaniu pedałów dla szybszego przyspieszenia. Tryb jazdy "Wydajność" odblokowuje moc do 436 KM (325 kW).
Pakiet będzie oferowany jako opcja aktualizacji dla nowych modeli, podczas gdy starsze pojazdy mogą go kupić i pobrać bezpośrednio do swojego samochodu jako dodatkowa opcja.
Volvo wprowadza również specjalną wersję Black Edition dla nowych modeli EX40, EC40 i XC40. Zawiera ona lakier Onyx Black, czarny emblemat, 20′′ felgi aluminiowe oraz wnętrze z tak zwanego mikrotech lub węgla drzewnego. Chodzi o nazewnictwo wzornictwa.
Volvo osiągnęło sukces zaliczając 17 miesiąc z rzędu wzrostu sprzedaży swoich aut w styczniu, a EV były na czele wzrostu. Pojazdy elektryczne stanowiły 16% całkowitej sprzedaży Volvo w zeszłym roku.
Dzięki nowym pojazdom EV w kluczowych segmentach, w tym EX30, Volvo spodziewa się, że dynamika utrzyma się w 2024 roku. Jego pierwszy trzyrzędowy elektryczny SUV, EX90, i jego pierwszy luksusowy elektryczny van, EM90, również zostaną wprowadzone na rynek w tym roku.
Volvo jako jedna z nielicznych elektrycznych marek radzi sobie naprawdę dobrze na rynku.
Obu tak dalej.
Komentarze