Tesla Model 3 Performance już jest! Można zamawiać, osiągi oszałamiają

Tesla kazała nam czekać dość długo na ten model. Jest jednak lepszy niż mogliśmy oczekiwać, a dodatkowo, w tej cenie nie znajdziemy absolutnie nigdzie lepszego i bardziej zaawansowanego auta
Fot. twitter.comSawyerMerrittref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
Data publikacji: 2024-04-24 Fot. twitter.comSawyerMerrittref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-24

Wszyscy czekali na to z niecierpliwością: Tesla Model 3 Performance w końcu wyjedzie na nasze ulice.

Tesla właśnie wprowadziła na rynek nowy Model 3 Performance, który został zaktualizowany do wersji Highland, jednak zawiera on kilka znaczących zmian w stosunku zarówno do poprzedniej wersji Performance trójki, jak i obecnej odsłony wersji Highland Long Range Modelu 3. 


Mocniej ale oszczędniej:


Chyba największą zmianą jest to, że Tesla od nowa zaprojektowała jednostkę napędową nowej szybkiej trójki.

Jest to konstrukcja czwartej generacji i może ona zapewnić 22% więcej mocy ciągłej, 32% więcej mocy szczytowej, oraz 16% więcej maksymalnego momentu obrotowego, w porównaniu do poprzedniego Modelu 3 w tej wersji. Wszystko zaś przy niższym całkowitym zużyciu energii.(co jest bardzo ważne)


Zmian jest dużo więcej:


Z pozostałych nowości mamy kute naprzemiennie dwudziestocalowe koła, oraz opony Pirelli P Zero 4. 

Jest to teraz standardowe wyposażenie każdej wersji Performance, zapewniające lepszą przyczepność i ograniczające konieczność interwencji kontroli trakcji, podczas pokonywania ciasnych zakrętów.

Fot. twitter.comSawyerMerrittref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor


Jako nowinkę, Tesla zastosowała zintegrowane sterowania silnikiem i zawieszeniem, a także chłodzenie układu napędowego oraz nowe sterowniki dynamiki pojazdu VDC, w ramach jednego ujednoliconego systemu.

Prawdziwym zaś majstersztykiem jest nowy adaptacyjny system tłumienia, zastosowany w adaptacyjnym zawieszeniu. Dostosowuje się on do stylu jazdy kierowcy, oraz rodzaju nawierzchni, po której się poruszamy, w taki sposób, aby zoptymalizować tor jazdy i ułatwić prowadzenie auta, jednocześnie poprawiając komfort podróży. 


Sterowanie systemem odbywa się za pomocą oczywiście, własnego autorskiego oprogramowania Tesli, co oznacza, że dane ze wszystkich pojazdów będą gromadzone i analizowane. Zaś wszelkie poprawki tego systemu, które na pewno nastąpią, mają trafić do aut oczywiście przez bezprzewodową aktualizację oprogramowania OTA (to już stara tradycja u tego producenta).


Może wygląd to nie wszystko, ale elementy zastosowane w nowym Performance mają zdecydowanie wpływ na poprawę odczuć podczas jazdy tym autem. Mamy więc nadwozie wersji Highland, jednak ze zmienionym przednim i tylnym zderzakiem, oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego, co poprawia opory powietrza zmniejszając je aż o 5%. Mamy również redukcję siły wznoszenia przy jednoczesnym zwiększeniu siły nacisku wynoszącą aż 36%, przez co auto zdecydowanie lepiej trzyma się drogi podczas naprawdę szybkiej wyczynowej jazdy.

Fot. twitter.comSawyerMerrittref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor


Szybki jak błyskawica:


Co do podstaw to nowy Performance ma ponad 500 koni mechanicznych mocy i przyspiesza od zera do 60 mil na godzinę w zaledwie 2,9 sekundy, a w Europie od zera do 100 km/h, jest to 3,1 sekundy, auto może pochwalić się realnym zasięgiem w okolicach 400 km.

Co prawda Norma EPA podaje ponad 470 km zasięgu, a Europejska WLTP nawet prawie 530 km zasięgu, jednak bądźmy realistami. Uważam że realne 400 km jak na takie auto, z takimi możliwościami i ogromną mocą to i tak bardzo dobry wynik.


Abyśmy nie wypadli za okno podczas pokonywania ciasnych zakrętów:) np. na torze, gdzie możemy wykorzystać oprogramowanie specjalne auta nazywane Truck Mode V3 (przeznaczone specjalnie do zabaw na torach), na miejscu utrzymają nas zupełnie nowe, specjalnie dla tego modelu zaprojektowane sportowe fotele.

Fot. twitter.comSawyerMerrittref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor


Mamy również wysokiej klasy nagłośnienie z 17 głośnikami, dwoma Subbooferami, i dwoma wzmacniaczami. 

Są też, jak to w wersji Performance większe i mocniejsze hamulce, które przy takich mocach, właściwie są już dzisiaj standardem w większości aut o ponad przeciętnych możliwościach i przyśpieszeniach.

W aucie zastosowano te same rozwiązania, co w wersji Long Range, jeżeli chodzi o wyciszenie oraz zastosowanie szkła akustycznego. Będzie zatem znacznie ciszej podczas jazdy, porównując poziom hałasu do starej wersji Modelu 3 Performance.


Co do ceny to, 244 990 złotych, za auto o takich możliwościach technicznych, takiej mocy, zasięgu i wyglądzie to prawdziwa okazja. Bez dwóch zdań.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Jan

Data dodania: 17.12.2023
cena/możliwości =10/10

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024

Tesla Model 3

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model 3

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Test Tesla Model 3 (wersja przedliftowa) z napędem na tył

Test Tesli Model 3 od naszej ulubionej Caroserii. Redaktor Łukasz kupił Teslę Model 3 za 156 000 brutto!! (po dopłatach i rabatach). Zobaczcie co
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Tesla