-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Autopilot - bezpieczny czy nie? Tesla publikuje dane
Czy jazda na Autopilocie oraz innych formach prowadzenia pojazdu za pomocą elektroniki i oprogramowania jest bezpieczna? Amerykański producent zdradził kilka szczegółów na ten właśnie temat.
Tesla w końcu zdecydowała się opublikować raport dotyczący danych dotyczących bezpieczeństwa autopilota po ponad rocznej przerwie.
Analiza danych jest ważna
Przez lata Tesla publikowała „Raport bezpieczeństwa pojazdu”, w którym rejestrowano liczbę kilometrów pomiędzy wypadkami w jej pojazdach na podstawie danych pochodzących z aut i jeżdżących na Autopilocie i porównywano go ze średnią branżową.
Producent samochodów na podstawie raportu stwierdził, że zastosowana przez niego technologia autopilota zapewniła znacznie bezpieczniejsze wrażenia z jazdy i że jego pojazdy ulegały wypadkom znacznie rzadziej niż przeciętny samochód w USA.
Była i krytyka
Dane były zawsze ograniczone i krytykowano je za nieuwzględnienie faktu, że wypadki zdarzają się częściej na drogach miejskich niż na autostradach, gdzie najczęściej używany jest autopilot.
Tesla zaprzestała jednak raportowania danych po IV kwartale 2022 r., nie wyjaśniając dlaczego .
Tesla zdecydowała się opublikować dane ponad rok później. Co ciekawe, pierwszy kwartał 2023 r., który Tesla publikuje dopiero teraz, wykazał znaczny spadek liczby przejechanych kilometrów między wypadkami w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, co może wyjaśniać, dlaczego Tesla w tym czasie przestała publikować dane.
Tesla publikuje dane dopiero teraz, ponieważ pierwszy kwartał 2024 r. wykazuje znaczną poprawę bezpieczeństwa Autopilota:
W pierwszym kwartale odnotowaliśmy jeden wypadek na każde 7,63 miliona mil przejechanych, podczas których kierowcy korzystali z technologii Autopilota. W przypadku kierowców, którzy nie korzystali z technologii Autopilota, odnotowaliśmy jedno zdarzenie na każde przejechane 955 000 mil. Dla porównania, najnowsze dane dostępne od NHTSA i FHWA (z 2022 r.) pokazują, że w Stanach Zjednoczonych do wypadku samochodowego dochodziło średnio co 670 000 mil.
Kierowcy kochają Autopilota
Jak widać jest to ogromna różnica na korzyść Autopilota i teslowych wspomagaczy jazdy.
Osobiście używam tej opcji, kiedy tylko mogę. Zarówno, kiedy jadę (różnymi autami tego producenta) u nas w kraju, w trasie jak i w mieście (tak Autopilot świetnie nadaje się do jazdy w korkach miejskich), jak i kiedy zapuszczam się w najdalsze zakątki Europy, poznając lokalne drogi i szybkie trasy Włoch, Francji, Chorwacji czy Austrii.
Zawsze Autopilot sprawdza się bardzo dobrze. Oczywiście trzeba go pilnować i pilnować tego co dzieje się na drodze, bo pamiętajcie! Autopilot to tylko nasz pomocnik i nie zastąpi nas w 100%.
Jest wygodny i przydatny, ale to tylko elektronika która ma za zadanie odciążyć nas nieco podczas podróży autem, tak żebyśmy byli mniej zmęczeni po dotarciu do naszego miejsca docelowego.
Komentarze