Coraz więcej stacji Supercharger w Polsce, gdzie je znajdziemy?

Tesli przybywa można powiedzieć lawinowo w naszym kraju. Niestety nie idzie za tym wzrost liczby szybkich stacji ładowania amerykańskiego producenta. Choć mamy postęp w tej kwestii jest on dość powolny, porównując do innych operatorów
Coraz więcej stacji Supercharger w Polsce, gdzie je znajdziemy? - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-04-17
W Polsce jest trudno? Luksemburg: Stacja ... 18.04.2024
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-17

Tesla rozwija swoją sieć Supercharger w Polsce.


Choć może nie w takim tempie, jak byśmy wszyscy chcieli i oczekiwali, jednak co roku przybywa nam kilka stanowisk do ładowania aut właśnie tej marki.


Lokalizacje w których już znajdują się lub będą znajdowały stacje ładowania Tesli to: 

-Lublin 

-Radom

-Warszawa x2

-Białystok

-Gdynia

-Gdańsk

-Ciechocinek

-Łódź

-Katowice x3 

-Kraków 

-Rzeszów x2 

-Wrocław x2 

-Zielona Góra

-Poznań x2 

-Szczecin 

-Koszalin  

-Radomsko.


Poniżej możecie zobaczyć jak Tesla buduje swoją stację Supercharger, jest to osiem stanowisk do ładowania aut tej marki w lokalizacji Szczecin Galeria Handlowa Outlet Park przy ulicy Andrzeja Struga 42. 


Na ten moment w Polsce zaplanowane są 23 lokalizacje stacji Supercharger Tesli (istniejące lub mające powstać). Znajdują się tam zarówno wersję stacji V2 o mocy 150 kW jak i kolejna generacja V3 o mocy 250 kW. Stacje w wersji V2 współdzielą energię, tak więc po podpięciu obok siebie dwóch Tesli moc 150 kW zostanie rozdzielona na dwa auta. 

To co lubią kierowcy to zdecydowanie kolejna wersja i odsłona stacji ładowania Tesli czyli V3. Te ładowarki mają szczytową moc 250 kW i nie jest ona współdzielona z innymi stacjami, co oznacza, że każda pojedyncza stacja w razie potrzeby ma zagwarantowaną moc właśnie 250 kW, która będzie do naszej dyspozycji po podpięciu auta do stacji.


Oczywiście stacje Supercharger w dalszym ciągu będą powstawały w naszym kraju. Jednak według słów samej firmy, na żadnym innym rynku na którym jest ona obecna nie jest tak trudno jak w Polsce postawić szybko i sprawnie stacji ładowania o tak dużych mocach jak właśnie teslowe Superchargery.


Zdjęcia: Tomasz Kowalkowski

Komentarze (2)

0/10
  • Tom
    odpowiedz

    W Polsce jest trudno? Luksemburg: Stacja supercharger gotowa od pazdziernika. Lokalny dostawca pradu blokuje podlaczenie juz 6 miesiecy. Moze? Ano moze bo jest jedyny na rynku i rownoczesnie ma swoje stacje ladowania. Tak wiec, moze byc jeszcze gorzej.

  • Essc
    odpowiedz

    Ameryki nie odkryli. Dlaczego tak jest? Poniewaz u nas energia to przewaznie z wegla na ktorym jest podatek unijny. Im wiecej wydobycia wegla tym wieksze daniny musimy placic. tak to wyglada w naszych szerokosciach geograficznych. Z solarow mozemy sobie co najwyzej wode w czajniku zagotowac

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 Standard Range Plus Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 12.12.2023
Model 3 Standard Range w ostatniej odsłonie z baterią 60 kWh LFP, to moim zdaniem bardzo udane auto. Oczywiście jest twarde i nie każdemu to odpowiada, ale jeździ się nim trochę jak autem sportowym. Zasięg w zimie będzie zdecydowanie krótszy niż latem, ale tak jest w każdym aucie i to nie tylko EV. Obecnie w zimie na przestrzeni 2000 km zużycie oscyluje w granicach 20 kWh na 100 km. Dużo idzie na grzanie kabiny i baterii. Moim zdaniem jeśli bateria ta miałaby 60 kWh netto a nie brutto, zdecydowanie poprawiłoby to osiągi auta. Poza tym za cenę 205 tysięcy brutto nie ma nic lepszego na naszym rynku.
zobacz całą opinię
Data dodania: 18.11.2023
To jeden z najlepszych elektryków na rynku

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.6s
Prędkość maksymalna
225 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
417 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Wypadek trzech Tesli

Trzy rozwalone Tesle
Andrzej

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku

Tesla wypadki na autopilocie

Fajny materiał z kompilacją wypadków lub ledwo unikniętych wypadków z udziałem Tesli
Andrzej

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku

Modele producenta Tesla