Elektryczne Audi i Porsche wzywane do serwisu. Kłopoty mogą być naprawdę poważne

Porsche Taycany i Audi GT i RS to zagrożone auta elektryczne, które mają potencjalnie wadę akumulatorów. Może to prowadzić do zwarcia a nawet pożaru. Właściciele wzywani są do serwisów
Elektryczne Audi i Porsche wzywane do serwisu. Kłopoty mogą być naprawdę poważne - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-04-09
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-09

Problemy nie omijają nawet aut z górnej półki.
Jak się okazuje dość poważne kłopoty możemy mieć nawet z autami kosztującymi grube setki tysięcy złotych, które wydawałoby się, powinny być wolne od jakichkolwiek wad.


Drogie i niemieckie, nie znaczy wolne od wad:


Samochody elektryczne Audi E-Tron GT, RS E-Tron GT i Porsche Taycan są wzywane do serwisu ze względu na problem z akumulatorem, który może prowadzić do zwarć a nawet pożarów.
Zna szczęście nie jest tego dużo, bo liczba aut objętych akcją serwisową, obejmuje 606 egzemplarzy Taycana z lat modelowych 2020–2023 oraz 1042 pojazdy E-Tron GT i RS E-Tron GT z lat modelowych 2022–2024.

Audi dwukrotnie przeprowadza wezwanie z tego samego powodu, przy czym jedno dotyczy na szczęście zaledwie 29 samochodów.


Jak wynika z dokumentów, wskazano, że „problemy produkcyjne” wystąpiły w modułach akumulatorów pojazdów, których to dotyczy, oraz że „zwiększają one ryzyko wewnętrznych zwarć”.

W 2021 roku Porsche dowiedziało się o pojedynczym pożarze akumulatora, który miał miejsce wkrótce po ładowaniu. Producent samochodów zbadał ten incydent i w 2023 roku dowiedział się o dodatkowych pożarach akumulatorów Taycana, które również miały miejsce wkrótce po ładowaniu.
Audi zostało powiadomione przez Porsche o problemie, ponieważ E-Tron GT i RS E-Tron GT korzystają z tej samej platformy J1 i sprzętu do szybkiego ładowania Taycana. Firma poinformowała, że nie jest świadoma żadnych pożarów w swoich pojazdach związanych z tym problemem na dzień 22 marca 2024 r.


Zanim naprawią, zalecają ostrożność:


Właścicielom zaleca się ładowanie pojazdów wyłącznie do poziomu 80% pojemności akumulatora do czasu, aż dealerzy będą mogli przeprowadzić kontrolę i, jeśli to konieczne, bezpłatną wymianę uszkodzonych modułów akumulatora. Zamienne moduły akumulatorowe będą „w stosownych przypadkach produkowane przy użyciu ogniw o ulepszonej jakości” – czytamy w dokumentach.

W ubiegłym roku wezwano także Taycana i E-Trona GT ze względu na problem z uszczelnieniem akumulatora. 
Cóż, jak widać kłopoty i wady, choć nie zamierzone, nie omijają nawet takich marek jak Porsche czy Audi i to w ich najdroższych modelach aut.


Jak widać napęd elektryczny to coś czego ciągle się uczymy. Zapewne za 5 czy 10 lat takie historie będą traktowane jako ciekawostka z przeszłości, niestety dziś jest to realne zagrożenie, któremu należy przeciwdziałać. W przeciwnym razie może dojść do tego, że auto, którego jesteśmy właścicielem, a które kosztowało 600 czy 800 tysięcy złotych może stanąć w płomieniach. A tego nie chciałby zapewne nikt z nas.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Audi Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Audi SQ8 e-tron

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.5s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
424 km
Wszystkie dane Audi SQ8 e-tron

Ostatnie pytania

Modele producenta Audi