Hyundai chce wrócić do produkcji hybryd w nowej fabryce w USA
Czy spowolnienie w sektorze EV wpłynęło również na decyzję Hyundaia?
Przecież firma chwaliła się że jej EV-wyniki są co najmniej rewelacyjne i nie zamierzała nic zmieniać ani opóźniać, śladem innych producentów, w kwestii przejścia na auta czysto elektryczne.
Czy coś się zmieniło?
Hyundai rozważa produkcję pojazdów hybrydowych w swoim zakładzie Georgia Metaplant, który miał być tylko fabryką pojazdów elektrycznych (EV).
Oczekuje się, że Metaplant Hyundaia w stanie Georgia rozpocznie produkcję pojazdów elektrycznych do października 2024 r .
„Przygotowujemy się do zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych, a następnie oceniamy, czy w zależności od oceny rynku nie będziemy musieli dodać do planu dodatkowych technologii” – powiedział prezes Hyundai i globalny dyrektor operacyjny José Muñoz.
Biorąc pod uwagę rosnący popyt na nie w Stanach Zjednoczonych, południowokoreańska firma rozważa produkcję pojazdów hybrydowych w Metaplant. Hyundai myśli także o produkcji hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in w wartej ponad 7 miliardów dolarów fabryce w Georgii.
„Wszystko jest na stole. Dostosujemy się do zapotrzebowania rynku i na razie jesteśmy na dobrej drodze do spełnienia żądań organów regulacyjnych” – dodał Muñoz.
Rynek amerykański zdaje się nieco chwiejny:
Chociaż przewiduje się, że popyt na pojazdy elektryczne spadnie w Stanach Zjednoczonych, w Azji prognozuje się odwrotną sytuację. Hyundai Motor Group planuje zainwestować w Korei Południowej 68 bilionów wonów (51 miliardów dolarów) w ciągu najbliższych trzech lat, aby zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych. Planuje także rozwój swojej działalności w zakresie mobilności w Korei Południowej. Ponad połowa inwestycji zostanie przeznaczona na badania i rozwój infrastruktury pojazdów elektrycznych oraz linii montażowych.
Niezależnie od planów dotyczących fabryki i pojazdów elektrycznych, Muñoz potwierdził zaangażowanie Hyundaia w transformację transportu na rynku Stanów Zjednoczonych. Oprócz fabryki pojazdów elektrycznych azjatycki producent samochodów buduje centrum szkoleniowe, które będzie skupiać się na rynku pojazdów elektrycznych.
Nie takie proste:
Jak widać przejście w 100% na auta napędzane energią elektryczną nie jest tak łatwe jak myśleliśmy.
Jest to naprawdę skomplikowany proces, wymagający inwestycji wysokości miliardów dolarów i to wydawanych przez różne podmioty na całym praktycznie świecie.
Nie jest to również proces szybki. Może on potrwać jeszcze ładnych kilka lat, zanim wszyscy producenci przejdą na auta w 100% elektryczne.
Szczególnie Niemcy trzymają się kurczowo silnika spalinowego, w którym to, byli naprawdę mocni, niezależnie od opinii użytkowników. Teraz świat się zmienił, na tyle że potentaci tacy jak Volkswagen czy BMW, Mercedes i inne marki należące do niemieckich konsorcjów produkcyjnych muszą gonić producentów takich jak Tesla, Hyundai, Kia i wielu chińskich producentów, jeśli chodzi o zaawansowanie i wydajność ich samochodów EV.
Komentarze (2)
Pomiędzy hybrydami plug-in, a czystymi elektrykami jet ogromna różnica. Te pierwsze należą właściwie do samochodów spalinowych i tylko one mnie interesują.
Nie opłaca się jednak elektryków? He he