Hyundai chce wrócić do produkcji hybryd w nowej fabryce w USA

Dziwna sytuacja ma miejsce w USA. Chodzi o wielką i drogą fabrykę Hyundaia, w której miały być produkowane wyłącznie auta na prąd. Tym czasem koreański producent rozważa produkcję aut hybrydowych wespół z elektrycznymi
Fot. Wongsakorn Napaeng  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-03 Fot. Wongsakorn Napaeng Shutterstock.com
Pomiędzy hybrydami plug-in, a czystymi ... 04.04.2024
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-03

Czy spowolnienie w sektorze EV wpłynęło również na decyzję Hyundaia? 

Przecież firma chwaliła się że jej EV-wyniki są co najmniej rewelacyjne i nie zamierzała nic zmieniać ani opóźniać, śladem innych producentów, w kwestii przejścia na auta czysto elektryczne.


Czy coś się zmieniło?


Hyundai rozważa produkcję pojazdów hybrydowych w swoim zakładzie Georgia Metaplant, który miał być tylko fabryką pojazdów elektrycznych (EV).
Oczekuje się, że Metaplant Hyundaia w stanie Georgia rozpocznie produkcję pojazdów elektrycznych do października 2024 r .


„Przygotowujemy się do zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych, a następnie oceniamy, czy w zależności od oceny rynku nie będziemy musieli dodać do planu dodatkowych technologii” – powiedział prezes Hyundai i globalny dyrektor operacyjny José Muñoz.
Biorąc pod uwagę rosnący popyt na nie w Stanach Zjednoczonych, południowokoreańska firma rozważa produkcję pojazdów hybrydowych w Metaplant. Hyundai myśli także o produkcji hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in w wartej ponad 7 miliardów dolarów fabryce w Georgii. 
„Wszystko jest na stole. Dostosujemy się do zapotrzebowania rynku i na razie jesteśmy na dobrej drodze do spełnienia żądań organów regulacyjnych” – dodał Muñoz.


Rynek amerykański zdaje się nieco chwiejny:


Chociaż przewiduje się, że popyt na pojazdy elektryczne spadnie w Stanach Zjednoczonych, w Azji prognozuje się odwrotną sytuację. Hyundai Motor Group planuje zainwestować w Korei Południowej 68 bilionów wonów (51 miliardów dolarów) w ciągu najbliższych trzech lat, aby zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych. Planuje także rozwój swojej działalności w zakresie mobilności w Korei Południowej. Ponad połowa inwestycji zostanie przeznaczona na badania i rozwój infrastruktury pojazdów elektrycznych oraz linii montażowych. 
Niezależnie od planów dotyczących fabryki i pojazdów elektrycznych, Muñoz potwierdził zaangażowanie Hyundaia w transformację transportu na rynku Stanów Zjednoczonych. Oprócz fabryki pojazdów elektrycznych azjatycki producent samochodów buduje  centrum szkoleniowe, które będzie skupiać się na rynku pojazdów elektrycznych.


Nie takie proste:


Jak widać przejście w 100% na auta napędzane energią elektryczną nie jest tak łatwe jak myśleliśmy. 

Jest to naprawdę skomplikowany proces, wymagający inwestycji wysokości miliardów dolarów i to wydawanych przez różne podmioty na całym praktycznie świecie.

Nie jest to również proces szybki. Może on potrwać jeszcze ładnych kilka lat, zanim wszyscy producenci przejdą na auta w 100% elektryczne.
Szczególnie Niemcy trzymają się kurczowo silnika spalinowego, w którym to, byli naprawdę mocni, niezależnie od opinii użytkowników. Teraz świat się zmienił, na tyle że potentaci tacy jak Volkswagen czy BMW, Mercedes i inne marki należące do niemieckich konsorcjów produkcyjnych muszą gonić producentów takich jak Tesla, Hyundai, Kia i wielu chińskich producentów, jeśli chodzi o zaawansowanie i wydajność ich samochodów EV.




Komentarze (2)

0/10
  • antyelektryk
    odpowiedz

    Pomiędzy hybrydami plug-in, a czystymi elektrykami jet ogromna różnica. Te pierwsze należą właściwie do samochodów spalinowych i tylko one mnie interesują.

  • Rafael
    odpowiedz

    Nie opłaca się jednak elektryków? He he

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Hyundai

Ostatnie komentarze

Hyundai IONIQ 6 Standard Range 2WD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
8.8s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
438 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Hyundai