Jazda autonomiczna w opałach. Waymo na celowniku amerykańskiej agencji NHTSA

Przydatna? Zapewne. Bezpieczna? No właśnie, tu jest pies pogrzebany. Ponieważ to są zdecydowanie początki jazdy autonomicznej, czasami zdarzy się jakaś skucha. Niestety tym wpadkom postanowiła przyjrzeć się agencja, która dużo może jeśli chodzi o motoryzację w USA
Fot. Around the World Photos  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-05-26 Fot. Around the World Photos Shutterstock.com

MM

Data dodania: 2024-05-26

Górski Pałacyk Noclegi

Najwyższy amerykański organ regulacyjny ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozszerzył wstępne dochodzenie w sprawie oprogramowania Waymo do jazdy autonomicznej.


Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wysłała w czwartek list do Waymo, powiadamiając firmę o dodatkowych incydentach związanych z wszczęciem dochodzenia w systemie zautomatyzowanej jazdy piątej generacji (ADS) należącej do Alphabet.

W piśmie Biuro ds. Dochodzenia NHTSA pisze, że dodało dodatkowe dziewięć incydentów do liczby 22, podanych w pierwotnym ogłoszeniu.


Wpadka to wpadka, niestety


Do zdarzeń drogowych zaliczają się przypadki, w których autonomiczne Jaguary I-Pace firmy Waymo złamały przepisy ruchu drogowego lub wjechały w nieruchome obiekty. 
Dochodzenie skupia się w szczególności na oprogramowaniu Waymo piątej generacji i pomoże agencji podjąć decyzję, czy należy eskalować dochodzenie, czy je zamknąć.
„Do wielu z tych zdarzeń doszło również w pobliżu innych użytkowników dróg, w tym pieszych”.
Waymo musi udzielić odpowiedzi na pytania agencji dotyczące oprogramowania Waymo 5. generacji do 11 czerwca 2024 r.


W marcu firma Waymo uzyskała zgodę na rozszerzenie operacji testowania pojazdów autonomicznych na dodatkowe obszary Bay Area i Los Angeles. Jednak decyzja ta została natychmiast oprotestowana przez pięć różnych gmin i organizacji. Operacjom Waymo może również zagrozić zaproponowany w styczniu projekt ustawy, który przyzna poszczególnym społecznościom, miastom i hrabstwom większą władzę w decydowaniu o tym, gdzie i w jaki sposób pojazdy autonomiczne mogą, jeśli w ogóle, działać.


Jaka będzie przyszłość?


Cóż, jak widać jazda autonomiczna wcale nie ma łatwo. Co więcej, na pewno w przyszłości łatwiej nie będzie miała. Dziś ludzie kierują się różnego rodzaju lękami. Nagonka na sztuczną inteligencję, która rzekomo (a może faktycznie?) może nas unicestwić, wcale nie ułatwia podejmowania decyzji i uzyskiwania zgód, co do możliwości używania jazdy autonomicznej w miastach.

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Ostatnie komentarze

Drogi autorze, odpowiedzią jest Efekt ... 27.06.2024
"SUV BYD mocno konkuruje z innymi popularnymi ... 24.06.2024