-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Nowa wersja Tesli Model Y dostępna w Polsce
W naszym polskim konfiguratorze pojawiła się nowa wersja Tesli Model Y.
Jest to Model Y z napędem na tylną oś, jednak w wersji Long Range, czyli z większą baterią.
Auto nie różni się zewnętrznie od innych wersji, a cała różnica zawiera się w technikaliach.
Mamy więc jeden silnik umieszczony z tyłu, dużą baterię i dzięki takiemu zestawowi auto jest dużo bardziej wydajne od wersji z napędem 4x4.
Wersja czteronapędowa ma zasięg WLTP określony na 533 km, zaś nowa wersja z napędem tylko na tył i dużą baterią to aż 600 km potencjalnego zasięgu.
Co do ceny to różnica miedzy obiema wersjami wynosi równe 10 000 złotych. Tak więc tylko od nas zależy, czy chcemy i potrzebujemy napędu na obie osie, czy wystarczy nam tylko jeden silnik i jedna oś napędzana, za to z dużo większym zasięgiem, no i oczywiście w niższej o 10 000 złotych cenie.
Różnica w zasięgu obydwu aut wynosi 11%, na korzyść wersji z jednym silnikiem.
Chyba że w 4x4 wybierzemy podstawowe 19 calowe koła, wtedy auta będą jeździły na takich samych kołach a różnica wyniesie zaledwie 6%.
Myślę, że ta wersja ma szansę stać się dość popularnym autem w całej Europie, biorąc pod uwagę nasze mało dokuczliwe zimy, które pokazują nam pazurki przez dość krótki okres czasu, będąc raczej łagodnymi przez większość trwania okresu zimowego.
Sporo osób może uznać, że nie potrzebują napędu 4X4, który tak naprawdę jest przydatny właściwie w okresie zimowym. Poza tym czasem, napęd na obie osie, uruchamia się niezmiernie rzadko, jeśli używamy auta do codziennych zastosowań. Pomijam sytuację zapaleńców którzy zabierają swoje Tesle na tor. W takim wypadku najlepiej sprawdza się czteronapędowa wersja Performance.
To kolejna nowość na liście dostępnych wersji, jeśli chodzi o auta Tesli. Jeszcze do niedawna można było zakupić taką wersję ale w Modelu 3 Tesli. Jednak auta te były oferowane przez dość krótki czas i obecnie nie słyszy się aby były dostępne na naszym rynku. Oferta ta skończyła się w momencie przejścia Tesli na sprzedaż modelu Highland, który obecnie występuje tylko w dwóch odmianach.
Być może podobnie będzie w przypadku Modelu Y. Wersja Long Range RWD, będzie dostępna przez krótki okres czasu a niedługo później, wejdzie do sprzedaży nowa wersja Modelu Y, czyli projekt o kodowej nazwie Juniper. Może więc jest on bliżej niż myślimy? Kto wie.
Komentarze (2)
Zapoznajcie się dokładnie z danymi dotyczącymi zasięgu. Porównujecie zasięgi na dwóch różnych kołach. NA tych samych kołach różnica to ... 35 km :)
Słuszna uwaga, już dodałem drugie wyliczenie, na takich samych kołach. Dzięki. W sumie tylko dziwne, że w konfiguratorze jedno auto wskakuje na podstawowych kołach, kiedy w innym modelu wyświetlają dane dla kół zupełnie innych i na dodatek kosztujących 10k. Które wskakują z automatu. Ech ta Tesla:)